MATURA 2013: Klucz odpowiedzi jest otwarty! [TAJEMNICA...

    MATURA 2013: Klucz odpowiedzi jest otwarty! [TAJEMNICA KLUCZA ODPOWIEDZI MATURALNYCH]

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Matura 2013: Klucz odpowiedzi to żadna tajemnica
    1/2
    przejdź do galerii

    Matura 2013: Klucz odpowiedzi to żadna tajemnica ©ARC Dziennik Zachodni

    Matura 2013 trwa w najlepsze. Matura z polskiego ROZSZERZONY I Matura z matematyki ROZSZERZONY napędziła maturzystom sporo strachu. A tymczasem ooakzuje się, że klucz odpowiedzi to żadna tajemnica. Jak i kiedy powstaje klucz odpowiedzi? ZOBACZ
    KLIKNIJ I ZOBACZ KONIECZNIE:
    MATURA 2013: WSZYSTKIE ARKUSZE PYTAŃ + ODPOWIEDZI + KOMENTARZE


    MATURA 2013 Z POLSKIEGO
    MATURA 2013 Z MATEMATYKI

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    [b]MATURA 2013 Z JĘZYKA POLSKIEGO POZIOM ROZSZERZONY I MATURA 2013 Z MATEMATYKI POZIOM ROZSZERZONY:
    ARKUSZE PYTAŃ + ODPOWIEDZI ZNAJDZIESZ TUTAJ

    Matura 2013: Język angielski. Ślub Williama i Kate [PYTANIA, ODPOWIEDZI + TRANSKRYPCJE]
    Matura 2013: Polski i matematyka - poziom rozszerzony [PRZECIEKI, ARKUSZE, PYTANIA][/b]


    Jak powstaje klucz odpowiedzi do zadań maturalnych? Kiedy jest on gotowy, kto go przygotowuje. Na czym polega praca nad nim? Czy inaczej przygotowuje się do zadań z języka polskiego? Inaczej do matematyki?

    Sformułowanie "klucz odpowiedzi maturalnych", to pojęcie obiegowe. W systemie egzaminów zewnętrznych, takich jak Matura 2013, używane jest tylko w stosunku do wzorca odpowiedzi dla zadań zamkniętych, który umożliwia w sposób automatyczny sczytywanie zaznaczeń uczniów z kart odpowiedzi.

    CZYTAJ KONIECZNIE:
    Matura 2013 w terminie dodatkowym? To proste. ZOBACZ, JAK ZAŁATWIĆ


    Dla zadań otwartych krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi opracowuje się schematy punktowania, które odnoszą się bezpośrednio do kryteriów oceniania. Dokument taki jest niezbędny, aby uzyskać porównywalność oceniania prac w skali kraju. Nie jest to jednak dokument, który, jak się czasem twierdzi, zamyka się wyłącznie do ograniczonej liczby metod i rozwiązań, nie pozwalając przyznawać punktów za prace napisane w sposób twórczy i niestandardowy. Jego istotą jest raczej opisanie zasad przyznawania punktów w przykładowych realizacjach uczniowskich o różnej jakości.

    Opracowanie takiego dokumentu to proces, który trwa dokładnie tak samo długo, jak opracowanie arkusza egzaminacyjnego, gdyż odbywa się równolegle. Każde zadanie egzaminacyjne powstaje wraz z oprzyrządowaniem, którym są: wykaz wymagań ogólnych i szczegółowych badanych tym zadaniem oraz wstępny schemat punktowania odnoszący się do tych wymagań.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama