GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1...

    GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1 powstanie [OŚWIADCZENIE]

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1 powstanie [OŚWIADCZENIE]
    1/9
    przejdź do galerii

    ©Jacek Bombor

    Alpine Bau zerwało kontrakt na budowę autostrady A1. Tą sensacyjną wiadomość skomentowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Alpine nie wywiązuje się z własnych deklaracji i po raz drugi schodzi z tej samej budowy - pisze GDDKiA. - Inwestycja, która jest wykonana już w 95 procentach, zostanie dokończona do końca tego roku. Przez Alpine lub dotychczasowych podwykonawców tej firmy - dodaje. PRZECZYTAJ TREŚĆ OŚWIADCZENIA
    CZYTAJ KONIECZNIE:
    ALPINE ZRYWA KONTRAKT NA A1. POLACZEK: TO SKANDAL!

    Alpine Bau: Zburzymy most w Mszanie na A1, zrobimy nasyp!

    CZYTAJ KOMENTARZ:
    Twaróg o A1: Piszę list do ministra Nowaka, by pogroził paluszkiem


    PRZECZYTAJ CAŁE OŚWIADCZENIE GDDKIA:

    Alpine Bau - wykonawca mostu w Mszanie (MA 532) w ciągu autostrady A1 po raz kolejny przestaje realizować tę samą inwestycję, budowaną według projektu przyjętego przez wykonawcę w momencie przystępowania do przetargu na budowę. Alpine nie realizuje też własnych deklaracji z porozumienia z lipca 2012 roku o wykonaniu programu naprawczego wskazanego przez wojewódzki nadzór budowlany oraz z porozumienia o bezpośrednim zaliczkowaniu przez GDDKiA podwykonawcom Alpine. Zamiast tego pisze oświadczenie o ewentualnym odstąpieniu od umowy i pod pretekstem problemów technicznych, a nie finansowych, wycofuje się z wiążącej ich umowy oraz zawieranych w ostatnim czasie porozumień. Inwestycja, która jest wykonana już w 95 procentach, zostanie dokończona do końca tego roku. Przez Alpine lub dotychczasowych podwykonawców tej firmy.

    Już raz, w 2009 roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podziękowała firmie Alpine za współpracę, bo ta nie chciała realizować inwestycji. Potem jednak firma nabrała chęci do budowy tego samego obiektu według tego samego projektu i złożyła ofertę w kolejnym przetargu na tę samą budowę. Zgodziła się (w październiku 2010 r.) realizować inwestycję wg projektów przekazanych przez GDDKiA, podpisała umowę. Potem jeszcze podpisała porozumienie (w lipcu 2012) , że na pewno będzie realizowała programy naprawcze wskazane przez nadzory budowlane. Jednak znowu się rozmyśliła. GDDKiA nawet w takich przypadkach pomaga wykonawcom, oczywiście w granicach przewidzianych przepisami prawa i konstruktywnego załatwienia sprawy. Dlatego też to GDDKiA, na prośbę Alpine Bau, wypłaciła zaliczkę podwykonawcy - firmie BBR Polska, żeby mógł on zamówić materiały konieczne do kontynuowania budowy mostu. Alpine Bau nie była bowiem w stanie znaleźć środków na zaliczkę dla podwykonawcy. Wskazuje to więc niezbicie, że rzeczywistym powodem zaprzestania budowy obiektu przez Alpine nie są kwestie techniczne, tylko sytuacja finansowa spółki.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kto sie zainteresuje podwykonawcami Alpiny na a1

      J.J (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      Ja chciałbym zapytać kto teraz zapłaci mi za prace które wykonywałem jako podwykonawca Alpine na Ma 532 zalegają mi z płatnościami od kwietnia do czerwca

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 48 / 51

      SALZBURG/WARSCHAU. Die ALPINE Bau GmbH gab heute dem Auftraggeber, der staatlichen Straßenverwaltung GDDKiA, den Vertragsrücktritt für das Brückenbauwerk MA532 der polnischen Autobahn A1 bekannt....rozwiń całość

      SALZBURG/WARSCHAU. Die ALPINE Bau GmbH gab heute dem Auftraggeber, der staatlichen Straßenverwaltung GDDKiA, den Vertragsrücktritt für das Brückenbauwerk MA532 der polnischen Autobahn A1 bekannt. Das statische Design der Schrägkabelbrücke gilt in internationalen Expertenkreisen als höchst umstritten. ALPINE hatte in der Vergangenheit dem Auftraggeber zahlreiche, von internationalen Brückenbauspezialisten untermauerte, konstruktive Lösungsvorschläge für eine professionelle und sichere Fertigstellung der Schrägkabelbrücke MA532 vorgelegt. Auch Treffen zwischen der Geschäftsführung von ALPINE und Vertretern der GDDKiA in Warschau – das letzte erst vergangenen Freitag, den 10. Mai – verliefen ohne Fortschritte in Richtung einer konstruktiven Lösung. Gestern, Montag 13. Mai, wurde unter Einbeziehung des international anerkannten Brückenbauspezialisten Jan Biliszczuk den Vertretern der GDDKiA ein weiterer Lösungsvorschlag unterbreitet. Offenbar als Reaktion darauf beantragte die GDDKiA die Auszahlung einer von ALPINE gelegten Bankgarantie in der Höhe von 12 Mio. Euro. ALPINE hat gegen dieses rechtswidrige Vorgehen juristische Schritte eingeleitet.

      “Wir haben uns intensiv für eine professionelle und konstruktive Lösung eingesetzt, die aktuellen Schritte der GDDKiA können aber nicht akzeptiert werden und entsprechen in keiner Weise unseren Vorstellungen einer guten Partnerschaft – wir sind enttäuscht!”, so der CEO der ALPINE Holding, Arnold Schiefer. “Das Verhalten der GDDKiA ist umso verwunderlicher, als damit den polnischen Steuerzahlern der lang ersehnte Lückenschluss der internationalen Autobahn A1 vorenthalten wird. Wir sind nicht mehr bereit, als Bauunternehmen polnische Infrastruktur vorzufinanzieren und werden die finanzielle Stabilität unseres Unternehmens mit allen Mitteln verteidigen. Wir wollen nicht im Konkurs enden wie zahlreiche polnische Bauunternehmen”, erklärte CEO Schiefer.

      Der Auftrag für das 18,3 Kilometer lange Autobahnteilstück der A1 zwischen Swierklany und Gorzyczki wurde 2010 erteilt, das Projekt wurde bis auf die Brücke MA532 fertiggestellt und bereits durch die GDDKiA abgenommen. ALPINE errichtet in Polen zwei weitere Projekte für den Auftraggeber GDDKiA: die Schnellstraße S5 zwischen Posen und Breslau und die Landstraße DK 16 im Nordosten Polens. Sollte es auch bei diesen Projekten kein Bestreben seitens der GDDKiA geben, konstruktive Problemlösungen zu finden, behält sich ALPINE weitere Schritte vor, die ebenfalls einen kompletten Rückzug von den Verträgen bedeuten können.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A1- KOMEDIA CZY DRAMAT?

      Marian j. majer Jastrzębie-ZDRÓJ. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 30

      Od wielu juz lat w rozmowach z różnymi ludźmi podejmuję następujacy wątek , dlaczego trasa A1 biegnąca nasypem , przez ostatnie kilometry do feralnego mostu , nagle...rozwiń całość

      Od wielu juz lat w rozmowach z różnymi ludźmi podejmuję następujacy wątek , dlaczego trasa A1 biegnąca nasypem , przez ostatnie kilometry do feralnego mostu , nagle kilkaset metrów przed zjazdem musi iść wymyślnym , drogim ,pomnikowym mostem? Mówiono mi ty belfer jesteś , nie masz pojęcia o budowlance , projektowaniu ,tak widocznie musi być.

      Z artykułu A.Biernat i J. Bombora jednoznacznie wynika ze taki nasyp mógł dawno powstać a my od kilku lat jeździlibyśmy po autobahnie. Jestem zwolennikiem myślenia zdroworozsądkowego , jeśli teren trudny ,górniczy , podmokły to wzmacniamy , palujemy i budujemy nasyp , nawet jak coś nie tak się poukłada ,to się dosypie ...i tyle.
      Ktoś , kiedyś postanowił pójść inną drogą a przy okazji postawić budowlę widoczną z kosmosu i .... sobie na chwałę , no ale teren trudny i nie wyszło.

      Pięćset metrów od feralnego mostu znajduje się hałda górnicza i miliony metrów sześciennych kruszywa na nasyp....nikt o tym nie pomyślał ....a to jest sabotaż.

      Zapewniam że kruszywa nadają się do tego celu, miasto Jastrzębie-Zdrój z tej hałdy i na tej hałdzie buduje potężną obwodnicę i co ? i idzie. NIK lub Prokuratura winny ustalić winnych i obciążyć wszystkimi kosztami , dlaczego ma płacić Bruksela i społeczeństwo?

      Budowa nasypu będzie wg. mnie najszybszą drogą do uruchomienia przejazdu - koszmarku. Pozdrawiam Marian Majer.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama