Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Minister Wasiak w Bielsku-Białej: S-1 jest najważniejsza

KLM
Minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak spotkała się w poniedziałek w Bielsku-Białej z samorządowcami z Podbeskidzia. Najważniejsze rozmowy dotyczyły trasy S-1.

Minister Maria Wasiak spotkała się w bielskim Ratuszu m.in. z prezydentem Bielska-Białej, starostą bielskim Andrzejem Płonką i burmistrzem Żywca Antonim Szlagorem.
- To była burzliwa, ale konstruktywna rozmowa na temat inwestycji infrastrukturalnych w Bielsku-Białej i okolicach - w tej części województwa śląskiego, które ma swoją specyfikę i specyficzne oczekiwania – przyznała.

Nie zdradzając szczegółów podkreśliła, że podczas spotkania uzgodnionych zostało „parę spraw w zakresie współpracy między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, samorządami i koleją”. Wszystko po to, by jak najszybciej rozpocząć budowę drogi S-1 Bielsko-Biała – Kosztowy. Przypomniała, że przebieg S-1 był oprotestowany w newralgicznych miejscach.

- Sprawy są uzgodnione już z PG Silesia i - wydaje się - że także z Muzeum Auschwitz. Mamy nadzieję, że damy sobie radę z kwestiami Natury 2000. Wtedy bylibyśmy na dobrej drodze, by przystąpić do realizacji tej inwestycji – oceniła.
Wasiak wyznała, że duże szanse na otrzymanie dotacji ma budowa S-69 tzw. obejście Węgierskiej Górki. – Staramy się o środki na tę budowę i mamy duże szanse, by je otrzymać . Procedura zaczyna się w listopadzie, dokumentacyjnie jesteśmy przygotowani. W przyszłym tygodniu chcielibyśmy ogłosić przetarg - powiedziała.

Podczas spotkania poruszony został temat kolei i szybkiego pociągu Pendolino w Bielsku-Białej i Zwardoniu. Wasiak nie ukrywała, że właśnie po to trwają prace utrzymaniowe i udrożniające szlak kolejowy między Bielskiem-Białą, a Katowicami, by skrócić czas przejazdu na tym odcinku w grudniowym rozkładzie jazdy.

- To jednak tylko działania na krótką metę. Na dalszą metę jest poważna modernizacja tego szlaku. Ale to duża inwestycja związana z częściową zmianą trasy tego szlaku, co jest o wiele bardziej skomplikowanym przedsięwzięciem, ale wydaje się, że niezbędnym – stwierdziła nie wdając się w szczegóły.

Pytana o drogę z Bielska-Białej do Krakowa zwróciła uwagę na kolejność inwestycji. A w tej najważniejsza jest S-1.
– Jeśli po uruchomieniu S-1 zrobilibyśmy pomiar ruchowy, może wyszłoby na to, że ta droga nie musiałaby być budowana w standardzie drogi ekspresowej, ale w inny sposób udrożniona – stwierdziła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!