Ważne
    Kabaret Munio ambasadorem kampanii "Wystarczy chwila". Już...

    Kabaret Munio ambasadorem kampanii "Wystarczy chwila". Już wystartowała!

    Zdjęcie autora materiału

    Magdalena Kutynia

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Kabaret Munio ambasadorem kampanii "Wystarczy chwila". Już wystartowała!
    1/7
    przejdź do galerii
    Kabaret Mumio jest ambasadorem akcji "Wystarczy chwila", której celem jest podkreślenie konieczności wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną.
    Wystartowała kampania społeczna „Wystarczy chwila” fundacji L’Arche, której celem jest podkreślenie konieczności wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz rozpowszechnienie działalności wspólnot L’Arche. W Polsce żyje ich ponad 100 tysięcy.

    L’Arche i jej domy działają na całym świecie. Obecnie funkcjonuje 147 wspólnot w 35 krajach. W Polsce fundacja prowadzi swoje placówki w Śledziejowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.
    - Charakterystyczne dla wspólnot L’Arche jest założenie, że między osobami niepełnosprawnymi, a ich opiekunami powstają więzi braterskiej przyjaźni, które są źródłem poczucia, że każdy jest akceptowany, ważny i potrzebny - mówi Łukasz Wysocki, dyrektor PR fundacji. - Wszyscy wspólnie pracują, sprzątają, gotują i świętują - dodaje. Jean Vanier, założyciel pierwszej wspólnoty L’Arche we Francji podkreśla, że każdy z nas potrzebuje miejsca, do którego by przynależał, czuł się kochany i ważny dla innych. Dlatego w domach L’Arche nie chodzi wyłącznie o pomoc osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale o dawanie im przestrzeni do rozwoju, do odkrywania swoich talentów, doświadczania akceptacji i miłości.

    - L’Arche to wspólne zakupy, wspólne nakrywanie do stołu, wspólne spontaniczne wybuchy śmiechu. Ale to nie tylko dobre chwile. To również wspólne kłótnie, wspólne obrażanie się na siebie, wspólne „nie lubię cię”. Domy L’Arche to życie w pełnym wymiarze. To takie miejsce, gdzie z pozoru wszystko jest inne, a jednak z czasem staje się bliskie i nawet nie zdążymy się obejrzeć, a już w naszym sercu zachodzi przemiana. Jeśli w tym zabieganym świecie szukamy miejsca, gdzie na chwilę można się zatrzymać, to bez wątpienia takim przystankiem jest L’Arche – mówi Urszula Talar ze wspólnoty L’Arche w Poznaniu.

    Kampania „Wystarczy Chwila” ma na celu zwrócenie uwagi na potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną. Jednocześnie ma pokazać, że naprawdę niewiele trzeba, by włączyć się w pomoc drugiemu człowiekowi.- Czasami wystarczy tytułowa chwila - mówi Wysocki. - Organizatorzy chcą także zachęcić odbiorców do pomocy finansowej na rzecz Fundacji. Potrzebne są pieniądze na bieżące utrzymywanie istniejących domów oraz na organizację nowego w Warszawie- wyjaśnia.

    Więcej informacji na temat potrzeb finansowych znajduje się na www.wystarczychwila.pl

    Ambasadorami akcji zostali aktorzy z grupy teatralnej MUMIO. Spot z ich udziałem będzie emitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych.






    *Koszmarny wypadek w Bytomiu. Dlaczego ciężarówka zmiażdżyła fiata i zabiła młoda kobietę?
    *Rolnik szuka żony ODC. 5 ZDJĘCIA + WIDEO
    *Nowe mieszkanie w Katowicach może być Twoje
    *Straszny wypadek w McDonaldsie: Dziewczynka ma poparzenia 4. stopnia

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama