Alpine Bau: Nie wrócimy na plac budowy A1. To pewne!

    Alpine Bau: Nie wrócimy na plac budowy A1. To pewne!

    Arkadiusz Biernat

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Most w Mszanie

    Most w Mszanie ©Arek Biernat

    Firma Alpine Bau GmbH podtrzymuje decyzję o rozwiązaniu umowy z GDDKiA (Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad), dotyczącej budowy mostu MA532 na autostradzie A1 i wyjaśnia swoje stanowisko w tej sprawie. Wcześniej GDDKiA czekała na ewentualną weryfikację swojego stanowiska wykonawcy w tej sprawie. Dzisiaj program naprawczy przedstawi GDDKiA.
    Most w Mszanie

    Most w Mszanie ©Arek Biernat

    Most w Mszanie jednak nie powstanie! A z pewnością nie wybuduje go Alpine Bau. To oficjalne stanowisko tej firmy.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    POLACZEK: WIADOMOŚĆ O MOŚCIE W MSZANIE JEST FATALNA. OSZUKALI ŚLĄZAKÓW


    "W minionych latach ALPINE zawsze dążyła do zbudowania efektywnych, roboczych relacji z GDDKiA. Z tego też powodu nie zabierała publicznie głosu wobec wyzwań, z którymi musiała się mierzyć w codziennej współpracy z Generalną Dyrekcją. Zachowanie GDDKiA było nieproduktywne, świadczyło o braku woli współpracy, a przede wszystkim zaniedbywaniu zobowiązań wynikających z umowy. Równocześnie GDDKiA publicznie obwiniała ALPINE o wszystkie problemy i opóźnienia spowodowane w rzeczywistosci przez niewłaściwe przygotowanie projektu oraz nieodpowiednie planowanie" - czytamy w specjalnie wydanym oświadczeniu firmy.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    NAJWIĘKSZE MOSTY W POLSCE - ZOBACZ PORÓWNANIE DO MOSTU W MSZANIE


    Jaskrawym przykładem jest problematyczna konstrukcja mostu w Mszanie MA532, którego statyczny projekt był wielokrotnie ostro krytykowany. W przeszłości ALPINE, wspierana opiniami międzynarodowych ekspertów, proponowała GDDKiA liczne, konstruktywne rozwiązania zakończenia jego budowy - profesjonalne, szybkie i bezpieczne dla przyszłych użytkowników.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komu wierzyć, panie premierze!

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 25

      Ja tam nie wierzę ani Alpine, ani GDDKiA. Jedni i drudzy na 100% mają swoje za kołnierzem. Natomiast mnie ciekawi sedno sprawy - co jest takiego złego w tym projekcie i czy twórca projektu zapłacił...rozwiń całość

      Ja tam nie wierzę ani Alpine, ani GDDKiA. Jedni i drudzy na 100% mają swoje za kołnierzem. Natomiast mnie ciekawi sedno sprawy - co jest takiego złego w tym projekcie i czy twórca projektu zapłacił za błędy (których istnienia, zdaje się, żadna ze stron nie neguje). Kto zatwierdził taki projekt? I czy poniósł jakiekolwiek konsekwencje złej decyzji. Cokolwiek, choćby upomnienie z wpisem do akt. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O co tu chodzi? Czyli chodzi o...

      drzikwost (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 25

      Jak czytam to raczej uwierzę firmie Alpine. Problemów szukałbym w układach personalnych, politycznych etc. Konkretnie w nepotyzmie, korupcji i kolesiostwie urzędniko-polityków, a nie w organizacji,...rozwiń całość

      Jak czytam to raczej uwierzę firmie Alpine. Problemów szukałbym w układach personalnych, politycznych etc. Konkretnie w nepotyzmie, korupcji i kolesiostwie urzędniko-polityków, a nie w organizacji, która zajmuje się konkretnymi problemami i buduje drogi i mosty. Kto dostał za ten spartaczony projekt mostu pieniądze? Odpowiedź może się okazać rozwiązaniem problemu. W dodatku zdaje się, że ci "kolesie" to znaczy urzędniko-politycy wydają się kleszczyć wzajemnie. Takie układy nie wróżą niczego dobrego dla kraju na przyszłość. Może to już taka "tradycja", "świecka tradycja" z filmu Miś? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja też wierze Alpine Bau

      wredne pytania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 34

      chciałbym się dowiedzieć: kto, kiedy i na podstawie jakich kryteriów wybrał akurat ten projekt mostu i akrat tego, a nie innego projektanta. Było wo wiele lat temu ale będzie to bardzo ciekawe -...rozwiń całość

      chciałbym się dowiedzieć: kto, kiedy i na podstawie jakich kryteriów wybrał akurat ten projekt mostu i akrat tego, a nie innego projektanta. Było wo wiele lat temu ale będzie to bardzo ciekawe - jak były podejmowane decyzje? Rozumiem, że później było trudno wycofać się z wadliwego ewentualnie projektu: bo trzeba mieć d**chrony i grożą zarzuty o niedopełnienie obowiązków etc. Ale skąd ten projekt się wziął?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zona ministra Grada projektowala...

      przemon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 42

      Zona ministra Grada projektowala... potrzeba wiecej informacji?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Grad HOMO?

      PiS da (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 45

      Nie wiedziałem, że Grad jest HOMO bo ten wiadukt projektowal facet.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama