Od grudnia pociągi przez Chałupki do Pragi?

    Od grudnia pociągi przez Chałupki do Pragi?

    Arkadiusz Biernat

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    W ramach inwestycji wyremontowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe wzdłuż linii kolejowej z Rybnika do Chałupek

    W ramach inwestycji wyremontowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe wzdłuż linii kolejowej z Rybnika do Chałupek ©Arkadiusz Biernat

    Czy uda się zakończyć remont linii kolejowej z Rybnika do Chałupek do końca listopada? W PKP są dobrej myśli. A potem pojedziemy do Pragi
    W ramach inwestycji wyremontowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe wzdłuż linii kolejowej z Rybnika do Chałupek

    W ramach inwestycji wyremontowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe wzdłuż linii kolejowej z Rybnika do Chałupek ©Arkadiusz Biernat

    Od grudnia ma obowiązywać nowy rozkład jazdy i Wodzisław Śląski miał wreszcie zyskać wiele ciekawych połączeń, ale obawiam się, że tak się nie stanie. Mamy początek listopada, a końca remontu linii kolejowej do Chałupek nie widać - alarmuje Czytelnik Dziennika Zachodniego.

    Termin zakończenia prac mija 30 listopada, ale wielu mieszkańców obawia się, czy zostanie on dotrzymany. - Wykonawca pracuje w bardzo wolnym tempie. Warunki do robót miał znakomite. Lato było długie i praktycznie bez opadów. To się jednak nie przełożyło na tempo prac - ocenia Roman Ozimczuk, mieszkaniec Wodzisławia Śl.

    Do wykonania pozostał m.in. remont toru nr 1 pomiędzy stacjami Rybnik - Rybnik Towarowy, przebudowa peronu nr 1 na przystanku osobowym “Wodzisław Śląski Radlin II”, dokończenie montażu sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki, czy dokończenie przebudowy przejazdów kolejowych (na co przede wszystkim narzekają kierowcy, ze względu na utrudnienia w ruchu).

    W PKP uspokajają. - Wykonawca zabezpieczył dodatkowe siły i środki, dzięki którym prace realizowane są w sposób zbliżony do przyjętego harmonogramu. Ten zakłada pełną funkcjonalność szlaku po zakończeniu wszystkich prac rewitalizacyjnych - mówi Jacek Karniewski, rzecznik PKP PLK, który jednocześnie przyznaje, że w przypadku niedotrzymania terminu zgodnie z umową będą naliczane kary umowne.

    Wodzisławianie w końcu mogą odetchnąć z ulgą, bo znikają już pewne utrudnienia. Od marca z użytkowania wyłączony był dworzec główny. Pociągi kończyły bieg na oddalonej o około 1,5 km od centrum stacji Radlin II (do głównego dworca kursowała zastępcza komunikacja autobusowa). Na szczęście jeszcze w weekend na newralgicznym odcinku odbywały się odbiory, dzięki czemu od początku listopada na tory wróciły pociągi.

    To nie koniec dobrych wiadomości.

    - W listopadzie planujemy odbiory końcowe wykonanych prac rewitalizacyjnych na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki i jazdy testowe, celem sprawdzenia działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym - zapowiada Karniewski. Kolejną dobrą wiadomością jest też nowy rozkład jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia. Szykuje się prawdziwa rewolucja kolejowa w Wodzisławiu Śl.

    - Już od 13 grudnia w życie ma wejść nowy rozkład PKP PLK, który skomunikuje nasze miasto z Pragą czy Warszawą Centralną - zaznacza Anna Szweda - Piguła, rzeczniczka wodzisławskiego magistratu.

    Dzięki nowemu rozkładowi jazdy wodzisławianie po trzech latach przerwy nie tylko dojadą pociągiem również do Katowic, Rybnika, Chałupek i czeskiego Bohumina (co już kilka tygodni temu zapowiedziały Koleje Śląskie), ale pojadą dalej. Z Bohumina można kontynuować swoją podróż po Czechach - do Pragi, Ostrawy, a nawet Brna czy Ołomuńca lub dalej na południe Europy.

    - Uruchomienie połączeń realizowanych przez PKP Intercity nastąpi wraz z wprowadzeniem grudniowego rozkładu jazdy. Aktualnie nie ma istotnych zagrożeń, które mogłyby spowodować brak tych połączeń w grudniowym rozkładzie jazdy pociągów - tłumaczy Jacek Karniewski.

    Remont torów z Rybnika do Chałupek kosztuje prawie 160 mln zł. Niemal 98 mln zł dokłada do niego Unia Europejska. Przebudowy doczekają się 32 kilometry torów. Ponadto zaplanowano remont 13 peronów (zyskają nowe oświetlenie i zostaną wyposażone m.in. w wiaty dla podróżnych, zegary i megafony do zapowiadania pociągów). Dodatkowo na stacjach będzie zamontowany monitoring. Nie będzie już przejazdów niestrzeżonych tzw. kategorii “D” (bez sygnalizacji świetlnej, rogatek). Dodatkowo każdy zostanie oświetlony. Najważniejsze, że pociągi na tej trasie będą mogły rozpędzać się do 80 km/h .


    *Firmy pogrzebowe z woj. śląskiego umierają przez długi
    *Nowi posłowie i senatorowie z woj. śląskiego ZOBACZ
    *Loteria paragonowa: Jak się zarejestrować? Kiedy losowanie nagród?
    *Jesteś Ślązakiem, Zagłębiakiem, czy czystym gorolem? ROZWIĄŻ QUIZ
    *PiS chce zlikwidować gimnazja i obowiązek szkolny 6-latków REFORMA SZKOLNA

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      80 km/h

      40-001 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      szybka kolej hahaha

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama