Nowe logo policji wybrano w ogólnopolskim konkursie, do którego zaproszono 18 pracowni. Wstępną selekcję przeszło dziesięć z nich, a do drugiego etapu zakwalifikowano pięć nowych logo policji. Zwycięskie nowe logo policji Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ujawniło w miniony piątek. Nagrodą dla projektantów nowego logo policji będzie m.in. satysfakcja, że projekt będzie obecny w całej Polsce.
- To jest dla projektanta rzecz niewyobrażalna - przyznaje Krzywda. Wspólnie z Korzeńską prowadzą pracownię graficzną Idee w Bytomiu i są wykładowcami na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. W ich portfolio są już duże projekty, m.in.identyfikacja wizualna dla sieci drogerii Natura, czy Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, ale żaden, pod względem liczby potencjalnych odbiorców, nie dorównuje zleceniu z Komendy Głównej Policji na nowe logo policji.
Nowe logo policji czylii stara gwiazda
Zaproponowane przez grafików nowe logo policji nawiązuje do ośmioramiennej gwiazdy policyjnej.
- Nie chcieliśmy odzwyczajać ludzi od symbolu, który już się utarł w świadomości społecznej i jednocześnie nie chcieliśmy, aby system identyfikacji wizualnej był zbyt skomplikowany przez powtarzanie wielu różnych znaków - tłumaczy genezę pomysłu projektant. Początkowo graficy myśleli, że wystarczającym symbolem policji będzie po prostu napis "Policja".
- Zdecydowaliśmy się nawiązać do gwiazdy, aby zachować ciągłość i spójność identyfikacji wizualnej tych służb. Potem zaczął się etap poszukiwania właściwiej formy. Najwięcej czasu zajęła nam próba interpretacji graficznej odznaki, tak aby zachować z niej jak najwięcej - opowiada o nowym logo policji Krzywda.
Praca nad projektem nowego logo policji zajęła grafikom trzy tygodnie.
Konkurs na nowe logo policji był jednym z etapów programu standaryzacji komend i komisariatów policji, który będzie realizowany w latach 2013-2015, a jego budżet wynosi około 1 mld zł. Ale za samo nowe logo policji MSW zapłaci grafikom z Bytomia 20 tys. zł, bo tyle wynosi główna nagroda w konkursie.
To o 10 tys. zł mniej niż kosztowało logo kandydatury Katowic w konkursie na Europejską Stolicę Kultury 2016, czyli słynne serce, a które od niedawna jest nowym logo stolicy aglomeracji. Dla porównania pierwsze logo Katowic, ze Spodkiem, kosztowało 5 tys. zł. Podobny był koszt logo dla Rybnika.
CZY NOWE LOGO POLICJI SIĘ SZYBKO PRZYJMIE? CZY BĘDZIE ZAAKCEPTOWANE PRZEZ POLICJANTÓW? NAPISZ KOMENTARZ
*WIELKI FINAŁ: Najpiękniejszy Rynek w woj. śląskim ZAGŁOSUJ i ZMIEŃ WYNIK
*MISS ŚLĄSKA I ZAGŁĘBIA 2013: TEGO NIE ZOBACZYCIE W TELEWIZJI
*Maluch z Allegro: Fabrycznie nowy Fiat 126 z 1979 r. i wielki skandal
*Dni Miast 2013 [PROGRAM IMPREZ]: Chorzów, Będzin, Ruda, Sosnowiec, Wodzisław i inne!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?