Podróż Kolejami Śląskimi to konieczność. Dlaczego...

    Podróż Kolejami Śląskimi to konieczność. Dlaczego pasażerowie przesiadają się do samochodów

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Jakość pociągów, komfort podróżowania i punktualność to według pasażerów największe atuty Kolei Śląskich. Dziś to jednak za mało, by zdobyć nowych k
    1/6
    przejdź do galerii

    Jakość pociągów, komfort podróżowania i punktualność to według pasażerów największe atuty Kolei Śląskich. Dziś to jednak za mało, by zdobyć nowych klientów ©lucyna nenow/Dziennik Zachodni

    Co trzeci pasażer korzystający z usług Kolei Śląskich przyznaje, że robi to, ponieważ nie ma innej możliwości. O ekologii myśli zaledwie jeden na stu. Gdyby tylko mogli przesiedliby się do samochodów.
    Podczas niedawnego Kongresu Kolejowego w Katowicach Wojciech Dinges, od niedawna zasiadający w fotelu prezesa Kolei Śląskich, w jednym zdaniu przedstawił swój program.

    - Trzeba dotrzeć do tych, którzy kiedyś jeździli pociągiem, ale przestali, oraz do tych, którym to nigdy nie przyszło do głowy, bo wychodzą z założenia, że dojadą autem - mówił Wojciech Dinges.

    Już wtedy wiadome było, że choć plan wydaje się prosty, to jest jednocześnie bardzo ambitny. Teraz, gdy sami pasażerowie w ankietach wskazali powody, dla których korzystają z usług tego przewoźnika, można zacząć zastanawiać się, czy program prezesa jest w ogóle wykonalny.

    Niewielu narzeka na tabor i jego punktualność
    Koleje Śląskie właśnie przedstawiły wyniki ankiety, jaką w ostatnich tygodniach na zlecenie tej spółki przeprowadzono w jej pociągach. Pasażerów pytano m.in. o ocenę punktualności, stanu taboru, czy dostępności biletów. W sumie o taką „recenzję” poproszono niemal tysiąc osób.

    Wyniki nie są złe. Choć ok. jednej trzeciej taboru przewoźnika stanowią dzierżawione, dość wiekowe już składy, to aż 55 procent ankietowanych oceniło tabor Kolei Śląskich jako dobry lub bardzo dobry (to o 5 proc. lepiej niż w analogicznym sondażu przed rokiem). Jako zły lub bardzo zły określiło go niespełna 20 proc.

    Tak o swój tabor dbają Koleje Mazowieckie


    Jeszcze lepiej oceniono punktualność pociągów należących do marszałkowskiego przewoźnika. Choć na tle innych przewoźników Koleje Śląskie nadal pod tym względem wypadają dość blado (wedle danych Urzędu Transportu Kolejowego w 2. kwartale tego roku punktualność wynosiła 91,02 proc. - więcej opóźnień w Polsce miały tylko pociągi PKP Intercity), to niemal sześciu na dziesięciu podróżnych stwierdziło, że jest ona dobra lub bardzo dobra. Niezadowolonych było jedynie 12 proc. podróżnych. To o wiele lepiej niż jeszcze rok temu, kiedy to prawie jedna trzecia ankietowanych wystawiła Kolejom Śląskim minus za punktualność.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      S5

      Johnny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      To co sie dzieje na linii Bielsko - Zwardoń to jest jakaś kpina !! nie umiecie podsyłać dłuższych składów ?? Zwłaszcza po godzinie 14 i 15 ?? w kierunku zwardonia a o rozkładzie to już nie wspomne...rozwiń całość

      To co sie dzieje na linii Bielsko - Zwardoń to jest jakaś kpina !! nie umiecie podsyłać dłuższych składów ?? Zwłaszcza po godzinie 14 i 15 ?? w kierunku zwardonia a o rozkładzie to już nie wspomne .. Nie rozumiem niektórych relacji .. Katowice - żywiec , Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała Główna czy Katowice Bielsko gdzie sie puszcza pociągi przyspieszone to jest skanadal według mnie powinno być wiecej pociągów na zwardoń bo żywiec czy bielsko nie są stacją końcową !!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DO Thaarad

      CCC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tak Bielsko nie jest stacją końcowa........ żądam także w imieniu T.... aby EIP Pendolino ( które będzie od nowego rozkładu) - jeżdziło do Zwardonia bo to jest ostatnia sttacja na tej linie XD

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej chyba na zmianę kierownictwa KŚ

      Thaarad (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Cóż, a może ktoś z zarządu KŚ spróbowałby się przejechać na trasie Katowice-Zawiercie-Częstochowa w godzinach gdy ludzie wracają z pracy ok. godz 16 gdzie trzeba stać i cisnąć sie jak sardynka??...rozwiń całość

      Cóż, a może ktoś z zarządu KŚ spróbowałby się przejechać na trasie Katowice-Zawiercie-Częstochowa w godzinach gdy ludzie wracają z pracy ok. godz 16 gdzie trzeba stać i cisnąć sie jak sardynka?? Nic dziwnego, że ludzie piszą, że to konieczność, skoro ilość taborów została zmniejszona, a do tego zniknęły bilety dwutygodniowe co dla mnie było bardzo ważne. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      modna kolej nie dla prezesów

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Po co skoro Zarząd ma wypasione służbowe bryki, a nowy prezes ze swoich okazjonalnych jazd robi szopkę marketingową?
      Kolej ma być modna?
      To, szanowny Zarządzie najwyższy czas dać przykład i na co...rozwiń całość

      Po co skoro Zarząd ma wypasione służbowe bryki, a nowy prezes ze swoich okazjonalnych jazd robi szopkę marketingową?
      Kolej ma być modna?
      To, szanowny Zarządzie najwyższy czas dać przykład i na co dzień jeździć!!!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama