Ważne
    Jak oddać prezent? Jak zwrócić niechciane nietrafione...

    Jak oddać prezent? Jak zwrócić niechciane nietrafione prezenty? ZOBACZ KROK PO KROKU

    Jadwiga Jenczelewska

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Dziecięca radość z prezentu nie zawsze idzie w parze z radością dorosłych. Czasami okazuje się, że prezenty się powtarzają. I co wtedy? Czy można je
    1/6
    przejdź do galerii

    Dziecięca radość z prezentu nie zawsze idzie w parze z radością dorosłych. Czasami okazuje się, że prezenty się powtarzają. I co wtedy? Czy można je zwrócić? ©Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska

    Jak oddać niechciane prezenty? Nietrafiony prezent to koszmar więc najlepiej go zwrócić sprzedawcy. Sprzedawca w sklepie może, ale nie musi przyjąć zwrotu towaru. Rzecz kupioną w internecie możesz oddać bez podania przyczyny
    Czas wręczania świątecznych prezentów już za nami. Coraz częściej zamawiamy je w internecie, ale to niestety zwiększa ryzyko kupienia nie tego, o co nam chodziło. Jak zwrócić taki chybiony prezent, który np. na zdjęciu wyglądał inaczej niż w rzeczywistości?

    JAK ODDAĆ NIECHCIANY PREZENT?



    Rok temu robiliśmy zakupy jeszcze pod rządami starego prawa konsumenckiego, które zmieniło się 25 grudnia 2014 r. Obecnie unormowania są nieco inne. Jakie?

    - Konsumentom przysługuje jeszcze większa ochrona swych praw - mówi Iwona Zapart, prezes katowickiego oddziału Federacji Konsumentów.

    Ale czy po tych zmianach, dotyczących m.in. wydłużenia terminu zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym, łatwiej jest oddać niechciany prezent świąteczny, szczególnie ten, który nabyliśmy w sklepie stacjonarnym? Warto znać przepisy, bo możemy natknąć się na nieprzyjemną informację: „Zwrotów nie przyjmujemy”.

    KIEDY MOŻNA ZWRÓCIĆ NIETRAFIONY PREZENT


    Prezent ze sklepu lub z targu. Jak zwrócić prezent?

    Zwrot prezentu kupionego w sklepie stacjonarnym

    O wiele mniej korzystnie - niż klienta internetowego - wygląda sytuacja konsumenta robiącego zakupy w sklepie stacjonarnym, bo sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru pełnowartościowego, który nie posiada wad, a klient chce go zwrócić tylko dlatego, że się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać. Zwrot towaru w normalnym sklepie zależy od woli sprzedawcy.

    „Zwrotów nie przyjmujemy” - czy taki napis jest zgodny z prawem?

    Tak, jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym. Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie z powrotem nieudany prezent i czy zwróci pieniądze. Jeżeli się zgadza, ma prawo określić własne warunki, np. termin wymiany kupionej rzeczy, okazanie paragonu z jego sklepu, oryginalnego opakowania, metek itp.

    Reklamacja na bazarze

    Większość sprzedawców na bazarach posługuje się co najwyżej kalkulatorem. Kasa fiskalna to na takich targowiskach prawdziwa rzadkość. Handlujący nie wydają też żadnego potwierdzenia transakcji (paragonu). Jak w takiej sytuacji domagać się przysługujących konsumentowi praw, np. do reklamacji wadliwego towaru lub nieświeżej żywności?
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama