Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspert podpowiada: Cena piwa musi być zaktualizowana

Redakcja
sxc.hu
Byłem w restauracji i zamówiłem piwo oraz drinki z karty. Gdy płaciłem rachunek, okazało się, że piwo jest droższe niż podano to w menu. Zapytałem barmana, dlaczego muszę zapłacić więcej? Odparł, że ceny na półce są wyższe od kilku dni, ale nie zdążyli ich zmienić w menu. Jak powinienem się zachować w takiej sytuacji? - pyta Stały Czytelnik z Będzina

Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:

W restauracjach, tak jak we wszystkich innych lokalach gastronomicznych, powinny być uwidocznione aktualne cenniki wraz z gramaturą potraw i pojemnością napojów, które znajdują się w ofercie. Podobne informacje muszą być podane w kartach menu.

Konsument ma prawo wiedzieć, ile i za co płaci. Ceny podane w cenniku czy na półce przy towarze nie mogą się różnić od tych zamieszczonych w karcie. Nawet jeśli cena uległa zmianie, nie wystarczy ją uwidocznić tylko w cenniku.

Obowiązkiem sprzedawcy czy właściciela lokalu jest także uaktualnienie jej w karcie menu. W tym konkretnym przypadku klient powinien zapłacić cenę, jaka widnieje w karcie.

Podobne sytuacje zdarzają się w sklepach, gdy ceny na półce przy towarze są inne niż zakodowana w kasie. W takich sytuacjach obowiązuje cena uwidoczniona przy towarze. Gdy należność pobrana w kasie jest wyższa od ceny na półce, najlepiej udać się z paragonem do punktu obsługi klienta, gdzie mamy prawo domagać się zwrotu zapłaconej różnicy. ZIELA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!