Częstochowa: Gminy chcą nowego węzła drogowego na DK1 i DK46

    Częstochowa: Gminy chcą nowego węzła drogowego na DK1 i DK46

    Bartłomiej Romanek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Kierowcy, szczególnie w godzinach szczytu, muszą się liczyć z korkami przy zjeździe na Olsztyn. Nowy węzeł ułatwi jazdę

    Kierowcy, szczególnie w godzinach szczytu, muszą się liczyć z korkami przy zjeździe na Olsztyn. Nowy węzeł ułatwi jazdę ©Adrian heluszka

    Osiem gmin regionu częstochowskiego domaga się budowy nowego węzła na skrzyżowaniu DK1 i DK 46. Dzięki temu zniknęłyby korki przy wjeździe do miasta.
    Kierowcy, szczególnie w godzinach szczytu, muszą się liczyć z korkami przy zjeździe na Olsztyn. Nowy węzeł ułatwi jazdę

    Kierowcy, szczególnie w godzinach szczytu, muszą się liczyć z korkami przy zjeździe na Olsztyn. Nowy węzeł ułatwi jazdę ©Adrian heluszka

    Burmistrzowie Koniecpola i Szczekocin oraz wójtowie: Olsztyna, Janowa, Przyrowa, Lelowa, Dąbrowy Zielonej i Irządz apelują o budowę nowego węzła na skrzyżowaniu DK1 z DK46, przy zjeździe na Olsztyn. - DK46, przebiegająca przez teren naszych gmin, pełni istotną funkcję ważnego szlaku komunikacyjnego, którym odbywa się zarówno ruch ciężkich pojazdów, jak i lokalny. Atrakcyjne turystycznie tereny Jury są chętnie i często odwiedzane przez mieszkańców Częstochowy.
    W godzinach popołudniowych oraz w weekendy na DK1 tworzą się gigantyczne korki na lewoskręcie w ulicę Bugajską, sięgające dzielnicy Raków. Skutkuje to także zatorem w kierunku Katowic - mówi wójt gminy Olsztyn, Tomasz Kucharski.

    Faktycznie, to skrzyżowanie jest w tej chwili miejscem, w którym najczęściej stoją kierowcy przejeżdżający przez Częstochowę.

    Samorządowcy swoje pismo skierowali do parlamentarzystów ziemi częstochowskiej, prezydenta miasta, Krzysztofa Matyjaszczyka, i do Jerzego Nowakowskiego, który w radzie miasta jest przewodniczącym Komisji Rozwoju Regionalnego i Gospodarki.

    Miejski Zarząd Dróg i Transportu ostrożnie wypowiada się na temat budowy nowego węzła. Maciej Hasik, rzecznik MZDiT, przyznaje, że zarząd dróg dostrzega problem, ale zastrzega:

    - Priorytetem jest skomunikowanie węzłów autostradowych przyszłej obwodnicy miasta z poszczególnymi dzielnicami. Chcemy także w następnych latach lepiej skomunikować DK1 z centrum, poprzez budowę połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską wraz z wybudowaniem wiaduktu nad torami kolejowymi.

    Budowa węzła będzie w dużej mierze zależeć od planów rządu. Jeżeli podtrzyma on plany przystosowania DK1 do drogi klasy S, wówczas możliwe będzie pozyskanie środków centralnych i przebudowa tego newralgicznego skrzyżowania.


    *Prezenty pod choinkę 2015 To najciekawsze propozycje
    *Najlepsze życzenia SMS na święta Bożego Narodzenia
    *Tani karp na święta: Gdzie i za ile kupić rybę?
    *Quiz o Gwiezdnych wojnach: Sprawdź, czy znasz i zdasz i pochwal się wynikiem
    *Tragiczny wypadek w Tychach: Dzieci zginęły, chociaż przejście było dobrze oświetlone

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      RAPORTY

      Gry On Line - Zagraj Reklama