Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa do Chałupek jest gotowa. Wkrótce pojadą pociągi!

Redakcja
Do tej pory pociągi dojeżdżały jedynie do stacji Wodzisław Śląski
Do tej pory pociągi dojeżdżały jedynie do stacji Wodzisław Śląski Arkadiusz Biernat
Z opóźnieniem, ale udało się wreszcie zakończyć generalny remont linii kolejowej z Rybnika do Chałupek. Wkrótce rozpoczną się jazdy testowe, a następnie na tory wyjadą pociągi pasażerskie i towarowe.

Linia kolejowa do Chałupek jest gotowa. Ruszają jazdy testowe

Linia kolejowa do Chałupek jest gotowa - poinformowała spółka PKP PLK. Dzisiaj ostatecznie udało się odebrać wszystkie przejazdy kolejowo - drogowe, których wykonawca firma Rubau nie ukończyła na czas (termin minął jesienią). Po torach przejechały też pierwsze drezyny techniczne.

- Przejazd linią kolejową do Chałupek jest w pełni bezpieczny. Wokół toczyć się będą jeszcze drobne prace, ale nie będą one miały wpływu na bezpieczeństwo podróżnych - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Przewoźnicy, którzy będą korzystali z linii zostali już o tym poinformowani i wkrótce powinni rozpocząć jazdy testowe wyremontowanym szlakiem. Jak udało się nam dowiedzieć, Koleje Śląskie rozpoczną przejazdy w przyszłym tygodniu.

Dopiero po pozytywnym zakończeniu jazd testowych, na tory wyruszą pociągi pasażerskie i towarowe. Wstępnie ma to nastąpić do 18 stycznia.

To dobra wiadomość dla podróżnych. Bowiem cała linia kolejowa z Rybnika do Chałupek (przez Wodzisław Śl.) miała być gotowa 30 października 2015 roku, a 13 grudnia w stronę Czech planowano uruchomić pociągi. Tak się nie stało. Powodem były opóźnienia w remoncie 30- kilometrowego odcinka, za które winą obarczono wykonawcę - Rubau. Powodem było m.in. zbyt niskie zaawansowanie prac na budowie (głównie na przejazdach kolejowo - drogowych).

Od 13 grudnia pociągi dojeżdżały jedynie do stacji w Wodzisławiu Śl. Dalej pasażerowie musieli poruszać się autobusową komunikacją zastępczą. Natomiast międzynarodowe pociągi kursowały przez Zebrzydowice.

Remont rozpoczął się w 2014 roku kosztował prawie 160 mln zł, a duża część środków pochodzi z unijnego dofinansowania. W trakcie generalnego remontu m.in. wymieniono tory, wyremontowano perony oraz pozostałą infrastrukturę kolejową (np. przejazdy, urządzenia sterowania ruchem).

Za opóźnienia w oddaniu inwestycji PKP PLK domagać się będzie rekompensaty od wykonawcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!