Jechaliśmy pociągiem do Chałupek. Wreszcie! [ZDJĘCIA +...

    Jechaliśmy pociągiem do Chałupek. Wreszcie! [ZDJĘCIA + WIDEO]

    Arkadiusz Biernat

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Do Chałupek kursują pociągi! Ale na razie to przejazdy techniczne. Wyremontowany szlak kolejowy testował m.in. dziennikarz DZ
    1/62
    przejdź do galerii

    Do Chałupek kursują pociągi! Ale na razie to przejazdy techniczne. Wyremontowany szlak kolejowy testował m.in. dziennikarz DZ
    ©Arkadiusz Biernat/Dziennik Zachodni

    Do Chałupek kursują pociągi! Ale na razie to przejazdy techniczne. Wyremontowany szlak kolejowy testował m.in. dziennikarz DZ. ZOBACZCIE ZDJĘCIA i WIDEO
    Po trzech latach przerwy na linię kolejową z Wodzisławia Śl. do Chałupek wróciły pociągi. Obecnie, po zakończonym generalnym remoncie, trwają tzw. przejazdy techniczne. Maszyniści Kolei Śląskich i PKP Intercity zapoznają się z trasą i sprawdzają, czy wszystko jest w porządku. - To konieczne przed przywróceniem przejazdów pasażerskich na tej linii - tłumaczy Michał Wawrzaszek, rzecznik KŚ

    Wczoraj w jednym z takich przejazdów uczestniczył dziennikarz DZ.
    Podróż z maszynistami KŚ rozpoczął na dworcu w Wodzisławiu Śl. kilka minut po godz. 13. Pełne zaskoczenie pojawiło się jeszcze zanim wsiadł do pociągu. Bowiem zamiast nowoczesnych składów, podjechał dobrze znany z czasów słusznie minionych stary tabor - EN 57, dzierżawiony od Przewozów Regionalnych. Jak się okazuje, to nie jest przypadek.

    Nowoczesne pociągi zakupione przez KŚ nie pojadą do czeskiego Bogumina. Powód? Absurdalne prawo. Projekt, dzięki któremu uzyskano unijne dofinansowanie na zakup nowoczesnego taboru, dotyczył województwa śląskiego. A zgodnie z nim pociągi nie mogą przekroczyć jego granicy. Niewykluczone, że na tej trasie będą kursować podobne składy, ale już zmodernizowane. - To jednak wymaga pewnych korekt i przesunięć w rozkładach jazdy - tłumaczy Wawrzaszek.

    W środku pociągu nie było zaskoczenia. Było co prawda czysto i schludnie, ale trzeba przyznać, że ten styl odbiega od obecnych standardów. Na plus z pewnością trzeba zapisać miękkie i wygodne siedziska. Za to problemem dla wielu może okazać się czasami otwarcie okna. W kilku przypadkach trzeba się wręcz siłować, aby zaczerpnąć powietrza z zewnątrz.

    Sama podróż przebiegła bardzo sprawnie. Przede wszystkim po remoncie brakuje charakterystycznego stukotu wewnątrz pojazdu. Po drugie, maszyna nie wlecze się już 20 km/h przez całą trasę, jak było trzy lata temu gdy zamykano linię. Choć i tak teraz nie może osiągnąć prędkości zbliżonych do osiąganych przez Pendolino, to jednak 80 km/h można przyjąć z zadowoleniem. Cieszy też to, że coraz mniej jest powodów do wstydu za oknami pociągów. Wszystkie stacje zostały wyremontowane. Są schludne wiaty, ławki, kosze na śmieci i czytelne tablice.


    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama