Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piotr Jurczyk, prezes Intercor: Na most w Mszanie mamy 4 miesiące [WYWIAD]

Piotr Jurczyk
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor w Zawierciu naprawi słynny już w całej Polsce most w Mszanie na autostradzie A1. To właśnie przez most w Mszanie od miesięcy nie udaje się dokończyć drogi, która łączy nas z południem Europy. W połowie maja tego roku z budowy mostu w Mszanie zrezygnowała austriacka firma Alpine Bau. Zawierciańska firma Intercor zrealizowała wiele inwestycji na terenie całej Polski, ale czy podoła takiemu wyzwaniu, jak most w Mszanie? Z Piotrem Jurczykiem, prezesem Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, rozmawia Patryk Drabek

Na stronie internetowej firmy Intercor można przeczytać, że potraficie podejmować ryzyko i charakteryzujecie się między innymi krótkimi terminami realizacji przedsięwzięć. Naprawa mostu w Mszanie to największa inwestycja dla waszej firmy?
Zdecydowanie nie. Zrealizowaliśmy, bądź realizujemy obecnie, inwestycje warte kilkaset milionów złotych. Mówię tutaj między innymi o wykonanej obwodnicy Bielska-Białej. W tej chwili modernizujemy też linie kolejowe (m.in. E-65 Warszawa-Gdynia – dop. red.). Lista przedsięwzięć, które już zrobiliśmy bądź są w trakcie realizacji, jest naprawdę długa.

MOST W MSZANIE NA A-1 ZDJĘCIA I WIDEO. ZOBACZ GO Z BLISKA. PRAWDZIWY GIGANT!

CZYTAJ KONIECZNIE:
MOST W MSZANIE NAPRAWI FIRMA Z ZAWIERCIA. TERMIN POŁOWA 2014

ZOBACZ TEŻ:
ALPINE BAU ZERWAŁA KONTRAKT

Na jakim etapie jesteście z mostem w Mszanie?
W tej chwili przejmujemy plac budowy i powoli zaczniemy coś robić. Zamawiający przekazał nam już całą dokumentację.

Dlaczego, pana zdaniem, do tej pory nie udało się dokończyć mostu w Mszanie?
Nie jestem od oceniania. Nikt mi nie płaci za to, żebym był krytykiem budowlanym.
A czy można powiedzieć, że w tej chwili po prostu sprzątacie bałagan?
To oddaje to, co się teraz dzieje.

Nie mieliście żadnych obaw przed takim przedsięwzięciem jak most w Mszanie?
Nie zastanawiałem się, czy podjąć się tego wyzwania tylko dlatego, że tak interesują się tym mostem dziennikarze. Z drugiej strony nie ułatwiacie nam pracy. Dziennikarze wcześniej żyli sprawą Madzi z Sosnowca, a teraz głównym tematem jest most w Mszanie. To nam naprawdę nie pomaga.

CZYTAJ TAKŻE:
WOJNA O MOST W MSZANIE NA A-1 TRWA, A CZAS WSKAZAĆ WINNYCH

Pojawiły się już jakieś problemy?
Na początek chcę zaznaczyć, że aby cała inwestycja się udała, potrzebna jest współpraca zamawiającego, czyli katowickiego oddziału GDDKiA, który jest dla nas bardzo wiarygodny, a także pracowników firmy Intercor, projektantów, dostawców oraz podwykonawców. Potrzebujemy m.in. prętów i blach, które musimy sprowadzać praktycznie z połowy europejskich państw. Na razie mamy jeden problem, a konkretnie chodzi o wakacje, które rozpoczynają się właśnie w Europie Zachodniej. Dzwoniliśmy m.in. do hut w Niemczech i prosili, żebyśmy odezwali się po 15 sierpnia.

Dotrzymacie terminu ukończenia mostu w Mszanie?
Tak naprawdę na prace mamy cztery miesiące, ponieważ w zeszłym roku zima przyszła już w listopadzie. Wiem, do czego się zobowiązaliśmy i mam świadomość tego, jakie mogą być konsekwencje, jeśli termin nie zostanie dotrzymany. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obdarzyła nas jednak zaufaniem i wierzy, że zrealizujemy tę inwestycję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!