Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi regionalne przyjadą na czas

Michał Nowak
Przebudowany dworzec w Katowicach
Przebudowany dworzec w Katowicach Arkadiusz Gola
Katowicki węzeł kolejowy w 2018 roku czeka modernizacja. Powstaną nowe tory, perony i przystanki

PKP PLK szykuje dużą inwestycję związaną z przebudową katowickiego węzła kolejowego. To oznacza spore korzyści dla osób podróżujących nie tylko w obszarze województwa śląskiego. Pociągi regionalne i dalekobieżne będą jeździły po osobnych torach.

Pierwszy etap inwestycji został już wdrożony i wpisuje się w szeroki projekt modernizacji ciągów pasażerskich w woj. śląskim. Inwestycja dotyczy linii E 65. Chodzi o odcinek Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice, czyli aż pod granicę państwa.

Co na tym odcinku właściwie powstanie? PKP PLK ma szeroko zakrojone plany. W ramach tego projektu spółka planuje rozpocząć pełną modernizację linii, z dobudową dwóch torów na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny - Katowice - Katowice-Ligota.

Planowana jest również budowa nowych peronów w Sosnowcu Głównym, Katowicach-Szopienicach Południowych oraz nowych przystanków osobowych w Katowicach przy ul. Damrota i ul. Morawy. Te rozwiązania sprawią, że pociągi dalekobieżne i regionalne nie będą ze sobą kolidować. - Podstawowym celem tego projektu jest oddzielenie kolejowego ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego na terenie katowickiego węzła kolejowego - mówi Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK. - Pozwoli to na zwiększenie liczby pociągów, a budowa nowych przystanków osobowych zwiększy dostęp podróżnych do oferty przewozowej - podkreśla Jacek Karniewski.

Obecnie spółka jest w trakcie procedury związanej z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych, zaś następnym etapem będzie opracowanie projektu budowlanego wraz z pozwoleniami na budowę.

Jak informuje PKP PLK, konkretne prace budowlane powinny ruszyć najwcześniej w 2018 roku.

Inwestycja szczególnie potrzebna jest dla tych osób, które codziennie podróżują pociągami po miastach aglomeracji, np. do pracy. Obecnie - ze względu na ograniczoną liczbę torów - pociągi dalekobieżne kolidują z regionalnymi. Efekt jest taki, że pociągi regionalne często muszą przepuszczać pospieszne. Efekt? Regionalne mają opóźnienia, co irytuje pasażerów. Dodatkowe torowiska sprawią, że nie będą one kolidować, a ruch między poszczególnymi miastami będzie odbywał się płynnie.

Na razie nie jest jeszcze znana kwota, jaką przebudowa węzła pochłonie, ale ze względu na rozmiary tego przedsięwzięcia, które rozciąga się aż po granicę państwa, nie będą to małe pieniądze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera