Ważne
    Tajemniczy klient znów wkroczył do akcji. I narzeka na...

    Tajemniczy klient znów wkroczył do akcji. I narzeka na sprzedawców [RAPORT DAYMAKER 2013]

    Aldona Minorczyk-Cichy

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    W sklepach z biżuterią narzekania na obsługę zdarzają się bardzo rzadko
    1/2
    przejdź do galerii

    W sklepach z biżuterią narzekania na obsługę zdarzają się bardzo rzadko ©Lucyna Nenow

    Irytują Cię niekompetentni sprzedawcy? I tacy, którzy zdają się nie dostrzegać twojej obecności lub odwrotnie - atakują cię od samych drzwi, nie pozwalając się nawet rozejrzeć? To nie tylko twoje odczucia. Tajemniczy klienci, kontrolujący jakość obsługi w placówkach handlowych, kolejny raz zawitali do naszych sklepów. Odwiedzili 121 sieci handlowych w 19 branżach. I co? Twierdzą, że jest lepiej, ale tylko trochę. Sprzedawcy nie dopieszczają zbytnio klientów, a do tego są mało kompetentni. Najgorzej jest o dziwo w księgarniach, najlepiej w perfumeriach i drogeriach. Zobacz szczegóły raportu.
    Wnioski wynikające z raportu Daymaker 2013 nie są zbyt optymistyczne. Niby jest lepiej, ale ciągle nie na europejskim poziomie. W stosunku do ostatniego badania przeprowadzonego w roku ubiegłym, rezultaty w zakresie poziomu obsługi klienta poprawiły się o 10,6 proc. a w stosunku do badania z 2011 roku o 7 proc. Aż 15 z 19 kontrolowanych branży poprawiło swoje wyniki.

    Ta poprawa zdaniem Daymaker Poland nastąpiła we wszystkich obszarach obsługi klienta - od witania osób wchodzących do sklepu po samą sprzedaż oraz zakończenie spotkania z klientem.
    Najlepiej wypadło nawiązywanie aktywnego kontaktu z klientem, zadawanie mu pytań oraz proponowanie konkretnego produktu. Mimo to nawet co trzeci klient wchodzący do sklepu nie jest przez sprzedawcę... w ogóle zauważany.

    Okazuje się, że sklepy nadal osiągają kiepskie rezultaty, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkową oraz wpływanie na podjęcie przez klienta decyzji o dokonaniu zakupu. Salony sprzedaży pochwalono natomiast za wyposażenie, wygląd, czystość i właściwe eksponowanie produktów.

    Punkty oferujące udzielanie porad, takie jak na przykład drogerie, apteki, zakłady optyczne czy sklepy z biżuterią osiągnęły najlepsze rezultaty w obsłudze klienta. Najgorsze były księgarnie. Tuż przed nimi sklepy z artykułami budowlanymi, stacje benzynowe, sklepy sportowe.

    Najbardziej wyniki pogorszyły się w księgarniach i salonach sprzedaży operatorów telekomunikacyjnych. Najbardziej poprawiły się w sklepach oferujących materiały budowlane.

    Czy nasze prywatne odczucia są lepsze, czy gorsze od tych jakie mają tajemniczy klienci? Do rzecznika praw konsumentów w Katowicach niedawno trafiła klientka, która w renomowanym włoskim sklepie kupiła buty wartości 2000 zł. Jako, że był to nowy, specjalnie dla niej sprowadzony model, a ona właśnie wyjeżdżała, sprzedawca zaoferował, że obuwie dostarczy pod wskazany adres. Tak się też stało.

    Problem w tym, że w paczce były buty w... dwóch różnych rozmiarach. Reklamacji sklep nie uznał. Biegły wydał negatywną dla klientki opinię. A wydawać by się mogło, że przynajmniej w sklepach handlujących luksusowymi markami i towarami można się spodziewać lepszego podejścia do klienta i odrobiny lojalności w stosunku do niego.

    A co z kompetencją pracowników handlu? Tu też można by napisać powieść w odcinkach.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Daymaker to szczyt braku profesjonalizmu

      S. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Akurat na wyniki badań prowadzonych przez Daymaker nie należy się powoływać z uwagi na bardzo duże braki warsztatowe. Wystarczy poznać konstrukcję ankiety-raportu po audycie. Daymaker to...rozwiń całość

      Akurat na wyniki badań prowadzonych przez Daymaker nie należy się powoływać z uwagi na bardzo duże braki warsztatowe. Wystarczy poznać konstrukcję ankiety-raportu po audycie. Daymaker to amatorszczyzna.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A sama firma?

      Rossa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Mnie irytują niekompetentni pracodawcy jak Daymaker, który podchodzi nieprofesjonalnie do swoich pracowników, nie wypłacając im za zlecenie i traktując z góry. Nie polecam ich! A konsultanci to...rozwiń całość

      Mnie irytują niekompetentni pracodawcy jak Daymaker, który podchodzi nieprofesjonalnie do swoich pracowników, nie wypłacając im za zlecenie i traktując z góry. Nie polecam ich! A konsultanci to jakieś ćwierćmózgi.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama