Czekolada z herbem. To Bytom? Promocyjna akcja z "witaczami"

    Czekolada z herbem. To Bytom? Promocyjna akcja z "witaczami"

    Magdalena Nowacka-Goik

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Bytom - najmilsze miasto w Polsce

    Bytom - najmilsze miasto w Polsce ©ARC

    "Bytom, najmilsze miasto w Polsce, wita" - billboardy, tzw. witacze, w kolorze fioletowym z takim napisem i herbem miasta pojawiły się właśnie na ulicach Bytomia. To pokłosie akcji Milki, w której Bytom głosami mieszkańców wygrał tytuł najmilszego miasta w Polsce. Nagrodą jest kampania promocyjna, w ramach której pojawiły się właśnie takie tablice.
    Bytom - najmilsze miasto w Polsce

    Bytom - najmilsze miasto w Polsce ©ARC

    Miało być miło, lekko i zabawnie, jest - jak zawsze - politycznie i poważnie. Kampania podzieliła bowiem bytomian. "Bytom miastem fioletowej krowy", "bzdurna promocja" - to tylko niektóre wpisy na forach internetowych. Co więcej, Piotr Koj, były prezydent Bytomia, na blogu bardzo poważnie pisze, że "witacze" oznaczają brak poszanowania herbu miasta: "Cieszę się z wygrania plebiscytu, cieszę się, że mamy dzięki temu darmową kampanię promocyjną.
    (...) I do tego nasz herb od tygodni utytłany w czekoladzie (...) A przecież herb musi być traktowany z należytą godnością, szacunkiem i powagą" - grzmi Koj. I dodaje, że jest przeciwny temu pomysłowi. "Jeśli bytomianie wygrają za kilka miesięcy konkurs Coca-Coli, to zmienimy tło na czerwone?" - pyta retorycznie.

    ZOBACZ KONIECZNIE;
    BYTOM WYGRAŁ! BYTOM NAJMILSZYM MIASTEM W POLSCE


    Adam Grzesik z Wydziału Promocji i Kontaktów z Mediami UM twierdzi, że to szukanie dziury w całym. - Herb zarówno nasz, jak i pozostałych miast, które dostały się do finału akcji, był używany podczas jej promocji od dawna i wtedy jakoś były prezydent tego nie krytykował. "Witacze" otrzymaliśmy w ramach wygranej i budzą pozytywne skojarzenia - mówi Grzesik.

    Dodaje też, że fioletowy kolor to znak rozpoznawczy jednej ze sztandarowych imprez w Bytomiu - festiwalu "Teatromania". A sam herb wielokrotnie używany jest na plakatach reklamujących różne imprezy w Bytomiu, często na tle różnokolorowym.

    - Myślę, że w przypadku "witaczy" to jest lepszy pomysł niż dawanie logo, którego bytomianie nie lubią i które za chwilę przestanie istnieć, a mocno identyfikują się z herbem - podkreśla Grzesik.

    Małgorzata Kaganiec, specjalistka od heraldyki i bytomianka, skłania się ku temu, że w akcjach promocyjnych lżejszego kalibru lepiej użyć logo, ale jeśli herb nie pojawia się na śmiesznych gadżetach, nie jest to żadnym przestępstwem. Na pewno nie jest czymś złym, jeśli pojawi się na "witaczu".

    - Trzeba dotrzymać reguł idealnego odzwierciedlenia herbu. Nie można sobie pozwolić na żadne, nawet najmniejsze przeróbki. Ważny jest każdy szczegół, także nasycenie barw, są do tego specjalne skale. Czy fioletowe tło w tym przypadku nie jest najlepsze? Podejrzewam, że efekt może być mało atrakcyjny, bo część herbu Bytomia jest w kolorze niebieskim i może zlać się z fioletowym tłem. Ale najważniejsze jest zachowanie odpowiedniego koloru samego herbu. Jeśli to będzie, nie widzę przeciwwskazań - mówi Kaganiec.



    *Superbudowa 2013. Najlepsza inwestycja woj. śląskiego ZOBACZ
    *Marsz Autonomii 13 lipca 2013: ZDJĘCIA, WIDEO, KONTROWERSJE
    *Groby wampirów odkryto w Gliwicach ZOBACZ ZDJĘCIA
    *Jak zdać egzamin na prawo jazdy? ZOBACZ WIDEOTESTY i CZYTAJ PODPOWIEDZI
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żal

      ślązak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      zamiast się cieszyć że bytom ma swoje małe 5 minutek....

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama