W związku z awarią systemu informatycznego mogą dziś wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ). NFZ informuje, że trwają prace nad usunięciem awarii i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Ma to nastąpić jeszcze dzisiaj.
NFZ przypomina, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może udokumentować uprawnienia jednym z dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub złożyć oświadczenie.
System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) działa od 1 stycznia. Pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online w systemie eWUŚ na podstawie numeru PESEL. Dotyczy to gabinetów lekarskich, przychodni i szpitali, które mają podpisane umowy z NFZ.
Zintegrowany Informator Pacjenta ruszył 1 lipca. Dzięki ZIP pacjenci mają m.in. dostęp do historii swojego leczenia. Mogą sprawdzić przez internet, z jakich świadczeń korzystali, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt.
*Elkarusza w Parku Śląskim WYBIERZ PATRONÓW GONDOLI
*Topless czy w bikini? Co wypada w czasie upałów? ZOBACZ ZDJĘCIA
*Proces Katarzyny W.: Tajemniczy świadek ujawnia sensacyjne fakty
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?