Gliwice: 60 skrzyżowaniami kieruje inteligentny system...

    Gliwice: 60 skrzyżowaniami kieruje inteligentny system zarządzania ruchem

    Marlena Polok-Kin

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Wypadek, utrudnienie, korkujący się wjazd na główną ulicę - to można zmienić jednym kliknięciem i usprawnić ruch. Takie jest w wielkim uproszczeniu zadanie inteligentnego, komputerowego systemu sterowania ruchem, który funkcjonuje w Gliwicach. Dzięki jego działaniu ma nam się jeździć w mieście płynniej (tzw. zielonej fali nie będzie!). Trudne zadanie dla Centrum Sterowania Ruchem, gdy miasto jest rozkopane, a kierowcy psioczą.
    Gliwice: 60 skrzyżowaniami kieruje inteligentny system zarządzania ruchem

    ©arc

    - System działa już w stanie docelowym. Obejmuje 60 skrzyżowań (w tym też przejścia dla pieszych z odrębną sygnalizacją). Obecnie prowadzone są procedury odbiorów końcowych poszczególnych technicznych elementów systemu oraz usuwanie ewentualnych drobnych błędów - poinformował nas Grzegorz Krawczyk, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
    Jak podkreśla, zgłaszane usterki są typowe, np. przycisków dla pieszych, uszkodzone światła sygnalizatorów. Awarie detektorów i innych urządzeń usuwane są na bieżąco. Na każdym skrzyżowaniu wymieniono sterowniki, maszty i sygnalizatory świateł, zainstalowano detektory pojazdów i przycisków dla pieszych, zaktualizowano programy pracy sygnalizacji.
    Pojawiły się też w kilku miejscach świetlne tablice informacyjne. Na wszystkich zmodernizowanych krzyżówkach pojawiły się kamery miejskiego monitoringu. Obraz z nich jest przesyłany m.in. właśnie do Centrum Sterowania Ruchem.

    ZOBACZ JAK WYGLĄDA CENTRUM KIEROWANIA RUCHEM W GLIWICACH [ZDJĘCIA]

    ZOBACZ TAKŻE:
    RUDA ŚLĄSKA: BUDUJĄ INTELIGENTNE ŚWIATŁA


    Póki co - korzyść z wprowadzenia systemu została przez ZDM w głównej mierze wykorzystana na złagodzenie utrudnień drogowych. Budowa DTŚ, remont wiaduktów - na ul. Pszczyńskiej i w ciągu DK 88, remont itp. spowodowały poważne utrudnienia, objazdy lub czasowe przerwania kilku podstawowych dla miasta arterii (DK 88, Portowa, Śliwki, utrudnienia na ul. Pszczyńskiej i ul. Kujawskiej). Czy mieszkańcy i przyjeżdżający do miastamogą zatem odczuć już zalety systemu?

    - Gdyby w ostatnim czasie nie uruchomiono Centrum Sterowania Ruchem, pojawiające się obecnie przykorkowania niektórych ulic - sprawnie rozładowywane - przekształcałaby się w gigantyczne wielogodzinne korki. Wszak już pojawiały się one systematycznie w ostatnich latach w godzinach szczytowego ruchu, pomimo że nie było tak potężnych objazdów jak obecnie - ocenia Grzegorz Krawczyk.



    *Wyobry Miss Mokrego Podkoszulka w Sosnowcu - ZOBACZ ZDJĘCIA PIĘKNYCH DZIEWCZYN
    *Topless czy w bikini? Co wypada w czasie upałów? ZOBACZ ZDJĘCIA
    *Śląski Air Show w Katowicach - Samoloty F-16 w akcji [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *18 września otwarcie Galerii Katowickiej - ZOBACZ, JAKIE TAM BĘDĄ SKLEPY
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      System wyposażony jest w tzw. polską inteligencję

      rr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

      Czyli daje priorytet samochodom, szczególnie tym, które stoją w najkrótszej kolejce. Natomiast piesi czekają długie minuty.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gliwice i tereny poza maja przyszlosc

      imc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      a i na biezaco niezle sobie radza.Tam konczy sie Niecka Weglowa i na tamtym terenie ma szanse rozwinac sie Nowoczesna Metropolia Gornoslaska.To powinno byc wizja i planem na Stulecia.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama