Dziś kosztuje ona prawie 2 mld zł., choć jeszcze kilka lat temu kwota ta była o kilkaset milionów niższa. Jej budowa miała kosztować 1,3 mld zł. Zmieniło się jednak prawo budowlane oraz przepisy związane z ochroną środowiska, a także normy dopuszczalnego hałasu. Obecnie budowa musi odbywać się według zupełnie innych projektów. Stare trzeba było wyrzucić do kosza. Między innymi dłuższy niż pierwotnie planowano będzie tunel na gliwickim odcinku nr 2.
Decydujące okazało się pozytywne wsparcie inwestycji przez rząd. W czerwcu został podpisany list intencyjny przez spółkę DTŚ SA, koordynującą budowę trasy, z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, co pozwoliło na uruchomienie linii kredytowej na 400 mln złotych.
We wrześniu 2014 roku mają zostać oddane dwa zabrzańskie oraz jeden gliwicki odcinek DTŚ, zaś ostatni gliwicki we wrześniu 2015 roku. Warto dodać, że inwestycja wlecze się od 30 lat, ale właśnie teraz, dzięki środkom unijnym będzie miała szansę na szczęśliwy finał.
Dotychczasowa budowa DTŚ jest finansowana z kredytu w Europejskim Banku Inwestycyjnym, zaciągniętego przez budżet państwa oraz RPO dla województwa śląskiego. Wiedzie z Katowic do Zabrza. Na razie.
ZOBACZ KONIECZNIE:
W 2014 DTŚ Z KATOWIC DO GRANICY Z GLIWICAMI [INFOGRAFIKA, ZDJĘCIA]
*Wybory Miss Mokrego Podkoszulka w Sosnowcu - ZOBACZ ZDJĘCIA PIĘKNYCH DZIEWCZYN
*Topless czy w bikini? Co wypada w czasie upałów? ZOBACZ ZDJĘCIA
*Śląski Air Show w Katowicach - Samoloty F-16 w akcji [ZOBACZ ZDJĘCIA]
*18 września otwarcie Galerii Katowickiej - ZOBACZ, JAKIE TAM BĘDĄ SKLEPY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?