Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gigantyczne korki w Zabrzu. Przyczyną jest remont torowiska. Jak długo jeszcze?

Bartosz Pudełko
Remont objął już niemal całą długość ul. 3 Maja w Zabrzu
Remont objął już niemal całą długość ul. 3 Maja w Zabrzu Bartosz Pudełko
Nie od dziś wiadomo, że jeśli idzie o remonty, to najpierw trzeba pocierpieć, żeby później móc cieszyć się z efektów. A jeśli remont dotyczy jednej z głównych ulic w mieście, to trzeba pocierpieć jeszcze mocniej.

W Zabrzu od kwietnia trwa remont torowisk tramwajowych w centrum. Prace prowadzono jeszcze w Biskupicach (zakończyły się w sierpniu) i Maciejowie, na ul. Wolności (zakończą się w grudniu). To jednak roboty na ul. 3 Maja są dla zabrzan najbardziej uciążliwe. Po pierwsze dlatego, że remont objął tu niemal całą długość ulicy. Po drugie, 3 Maja to jedna z głównych ulic w mieście. Łączy centrum z południowymi dzielnicami i autostradą A4.

Do końca sierpnia prace na 3 Maja prowadzone były w dwóch miejscach: na skrzyżowaniu z Lutra i na odcinku od Ślęczka do Makoszowskiej. Na tym pierwszym ruch ustał, na drugim odbywa się jednokierunkowo. Początek września przyniósł jednak spore zmiany. Na wspomnianym skrzyżowaniu co prawda prace się zakończyły, ale za to przeniosły się w dwa kolejne punkty na samej 3 Maja i w efekcie ulica jest niemal na całej długości (od Lutra do Makoszowskiej z wyjątkiem małych fragmentów) jednokierunkowa. Można nią jechać wyłącznie w stronę autostrady. Dwa z trzech zamkniętych fragmentów mają być gotowe na przełomie września i października. Całość remontu w Zabrzu ma zakończyć się w grudniu.

Remont zabrzańskich torowisk kosztuje ponad 19 mln zł netto. To jednak zaledwie fragment ogromnej inwestycji, czyli modernizacji sieci tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji, na którą Tramwaje Śląskie wydadzą ponad 800 mln złotych brutto. 59 procent kwoty to dofinansowanie z UE.

Poza Zabrzem remonty torowisk prowadzone są również m.in. w Rudzie Śląskiej (w okolicach ronda Unii Europejskiej w Chebziu), Bytomiu (na Łagiewnickiej i Świętochłowickiej powstają zupełnie nowe tory, a skończyły się prace na fragmencie Katowickiej), Katowicach (m.in. wzdłuż Parku Śląskiego czy na ulicy 3 Maja; we wrześniu obejmą również ulicę Sosnowiecką), Chorzowie i Sosnowcu. Do końca 2014 w aglomeracji ma zostać zmodernizowanych ok. 46 km torów tramwajowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!