Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza: kampania Trzeźwa młodość rusza

    Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza: kampania Trzeźwa młodość rusza

    TOS

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza: kampania Trzeźwa młodość rusza

    ©Piotr Krzyżanowski

    W Urzędzie Miejskim w Sosnowcu zainaugurowano w poniedziałek kampanię "Trzeźwa młodość". Wspólna akcja Sosnowca i Dąbrowy Górniczej ma na celu wzbudzenie świadomości sprzedawców w kwestii sprzedaży alkoholu nieletnim. Dziś wielu z nich wzbrania się przed sprawdzeniem dokumentu tożsamości.
    Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza: kampania Trzeźwa młodość rusza

    ©Piotr Krzyżanowski

    Ponad trzy czwarte uczniów trzecich klas sosnowieckich gimnazjów uważa, że zdobycie piwa byłoby dla nich łatwe. Tylko 5,7 procent gimnazjalistów uważa to za niemożliwe. To fakty. Takie są wyniki badań przeprowadzonych w stolicy Zagłębia w listopadzie 2011 roku. Główna przyczyna takiego stanu rzeczy - to świadome łamanie prawa przez handlowców. Sprzedaż alkoholu nieletnim jest bowiem zabroniona. Uświadamianie sprzedawców jest jednym z celów kampanii "Trzeźwa młodzież", która od wczoraj przez miesiąc będzie realizowana w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej.


    - Chcę podziękować Dąbrowie Górniczej za udział w kampanii. Jako jedyni w Zagłębiu wyrazili chęć uczestnictwa w programie. Dostęp do alkoholu jest zbyt łatwy. Kampania potrwa miesiąć, ale chcemy, żeby konsekwencje naszych działań były widoczne o wiele dłużej - mówił podczas wczorajszej inauguracji kampanii wiceprezydent Sosnowca Zbigniew Szaleniec.
    - Chodziłem po Sosnowcu z uczniami po sklepach chcąc sprawdzić, czy alkohol jest sprzedawany młodzieży. Wstrząsające jest to, że bez problemu młodzi ludzie mogą go kupić na stacji benzynowej czy w sklepach całodobowych - dodał Andrzej Wojciechowski z Wydziału Zdrowia Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, pomysłodawca całej kampanii.

    We wrześniu urzędnicy organizować będą specjalne szkolenia dla sprzedawców. W ramach kampanii powstał także spot, który będzie emitowany na antenie katowickiej "Trójki". W akcję włączyła się również policja. - Będziemy m.in. prowadzić kontrole punktów sprzedaży alkoholu, a także sprawdzać, czy w sklepach są wszystkie potrzebne oznaczenia - mówił podkom. Wojciech Bień z Wydziału Prewencji KMP w Sosnowcu.

    Jednym z patronów kampanii jest "Dziennik Zachodni".



    *Urlop macierzyński 2013 POZNAJ NOWE ZASADY
    *Co budują przy DTŚ - nie wiesz? ZOBACZ MAPĘ I ZDJĘCIA INWESTYCJI
    *MISS POLKA 2013: Najpiękniejsze dziewczyny przed finałem konkursu [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *Urodziny Katowic 2013 [PROGRAM KONCERTÓW, GWIAZDY]
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piles? -nie jedz!

      Auch Oberschlesier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Skont jo to znom?
      Kejsik jusz byli tacy, kerzy propagowali kampanio...W polskiej katolickiej rodzinie - pierwsza komunia bez alkoholu".
      Ale jak coros to wjyncy farozyckow zaproszonych do...rozwiń całość

      Skont jo to znom?
      Kejsik jusz byli tacy, kerzy propagowali kampanio...W polskiej katolickiej rodzinie - pierwsza komunia bez alkoholu".
      Ale jak coros to wjyncy farozyckow zaproszonych do piyrszokomuniokow, pod stol wlatywalo - to jakos ucichlo!
      Bo Polok niy wielblond - musi pic (Haslo te widziol ech kejsik na T-Shirt'cie).zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama