AKTUALIZACJA:
Komendant Główny Policji do policjantów: Przypomnijcie sobie, jak stosować "suszarki"
Radary Iskra-1 powinny być wycofane z użytku przez drogówkę, bo nie są precyzyjne. Wystarczy, że trasą jedzie obok siebie kilka samochodów i już pojawia się problem - prędkość którego pojazdu mierzy radar Iskra?
- Jak pojazdy jadą na łuku, w kolumnie lub obok siebie, to pomiar jest na chybił trafi - to szokujące wyznanie policjanta, który zgłosił się do reportera programu "Blisko ludzi" TTV, demaskującego nieprawidłowości związane z używaniem radarów typu Iskra-1.
- Chcemy odpowiedzieć na pytanie, czy fotoradary w Polsce są umieszczane w taki sposób, że podnoszą bezpieczeństwo nas wszystkich. Ponad jedna trzecia ofiar wypadków drogowych w Polsce to piesi - powiedział Krzysztof Kwiatkowski, prezes Najwyższej Izby Kontroli, która bada nieprawidłowości w wykorzystywaniu radarów przez policję. - Przedmiotem badania jest też to, czy sprzęt, który jest wykorzystywany do tego typu badań jest sprzętem, który ma odpowiednią homologację - dodał Kwiatkowski.
Funkcjonariusz potwierdza, że popularnym "suszarkom" brakuje wiele do doskonałości. Twierdzi też, że dla policjantów liczy się tylko liczba wystawionych mandatów i dlatego "naciągają" kierowców.
CZYTAJ KONIECZNIE:
RADARY Z POLICYJNYCH ALF ROMEO PODAJĄ KOSMICZNE WARTOŚCI
Ręcznymi radarami Iskra-1 posługuje się około 2 tysięcy policjantów drogówki w całym kraju. Urządzenia te nie zostały dopuszczone do użytku w żadnym innym kraju Unii Europejskiej, tylko w Polsce.
Radary Iskra-1 nie potrafią podać dokładnej odległości pomiaru, ani wskazać konkretnego pojazdu, którego prędkość zmierzyły. Poza tym „potrafią” one np. zmierzyć prędkość wentylatora chłodnicy w nieruchomym pojeździe.
ZOBACZ TAKŻE:
Polski Sznupek i niemiecki Poldi - policyjne maskotki [ZDJĘCIA]
Ponadto w urządzenia te wyposażone zostały policyjne alfy romeo. I w nich Iskra-1 też fałszuje wyniki pomiaru, jeśli w radiowozie włączona jest dmuchawa. By uporać się z problemem trzeba było obłożyć wentylator ekranującą folią aluminiową, co wymagało, rzecz jasna, demontażu desek rozdzielczych we wszystkich 120 radiowozach! Mimo to policja bagatelizuje problem, podpierając się homologacją, jaką wydał Główny Urząd Miar.
Na stronie internetowej policji pojawiła się informacja, że radary Iskra-1 zostały przebadane przez funkcjonariuszy i pozytywnie przeszły testy. W komunikacie podkreślono, że odczyty zostały sprawdzone w wielu różnych sytuacjach, a zmierzona prędkość "zawsze odzwierciedlała tę realną prędkość, osiąganą w danym momencie przez pojazd". Filmiki dokumentujące policyjne testy radarów opublikowano także na stronie internetowej policji.
- Z testów wynika jednoznacznie, że jeżeli radar jest używany zgodnie z instrukcją, to on pokazuje prędkość pojazdu, na którym nam zależy - podkreślił rzecznik policji Mariusz Sokołowski.
Sposobem na poradzenie sobie z problemem radarów Iskra 1, jest ich... wyrzucenie do kosza i zamiana na nowoczesne radary laserowe.
POLICJA W GLIWICACH TESTUJE LASEROWY RADAR ZOBACZ
CZY WIESZ JAKIEGO TYPU RADAREM POSŁUGUJĄ SIĘ POLICJANCI DROGÓWKI? CZY ZDARZYŁO SIĘ, ŻE RADAR WSKAZAŁ WYŻSZĄ PRĘDKOŚĆ NIŻ JECHAŁEŚ? NAPISZ KOMENTARZ
*PROGNOZAPOGODY NA 19-30 WRZEŚNIA 2013
*GALERIA KATOWICKA OTWARTA: CZY WARTO DO NIEJ PÓJŚĆ? RECENZJA I ZDJĘCIA]
*Horror w Chorzowie: Dzwonię zgrobu! Uwolnijcie mnie! [NAGRANIE + ZDJĘCIA]
*Najlepsze prezenty na DZIEŃ CHŁOPAKA 30 WRZEŚNIA 2013
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?