Kaszki dla dzieci – co i jak?

    Kaszki dla dzieci – co i jak?

    Artykuł Partnera

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Kaszki dla dzieci – co i jak?
    Kaszki to bardzo sycąca, a zarazem smaczna forma posiłku dla naszej pociechy. W obliczu ogromnej ilości produktów tego typu, jakie dostępne są obecnie na rynku, wiele mam ma problem z ich wyborem. Garść przydatnych informacji na ten temat przynosi poniższy artykuł.
    Kaszki dla dzieci – co i jak?

    Jak wybrać kaszkę dla niemowląt?

    Wybierając kaszkę dla dzieci, w pierwszej kolejności sugerować należy się dostosowaniem ich do wieku naszej pociechy. Informacja odnośnie tego, dla jakiej grupy wiekowej przeznaczony jest dany produkt, jest zamieszczona na opakowaniu. Jeśli rekomendowany wiek podawania nie jest wymieniony na opakowaniu, oznacza, to, że produkt nie spełnia wymogów stawianym żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego dla niemowląt i małych dzieci. Najlepiej, by kleik lub pierwsza kaszka, którą podamy naszemu dziecku, była bezmleczna i bezglutenowa (ryżowa lub kukurydziana), o neutralnym smaku i bez dodatku owoców. Przygotować możemy ją na własnym mleku, pokarmie modyfikowanym albo przegotowanej, jeszcze ciepłej wodzie. Gdy nasza pociecha zaakceptuje kaszkę w swoim codziennym jadłospisie, możemy spróbować sięgnąć do przyrządzane na wodzie produkty mleczno – ryżowe. Nieco starszym dzieciom podawać można posiłki w zróżnicowanych wersjach smakowych. W sklepach dostępne są także kaszki dla niemowląt o specjalnym przeznaczeniu – np: te dla maluchów na diecie eliminacyjnej, wykluczającej gluten, białka mleka krowiego, laktozę lub soję.

    Kiedy włączyć kaszkę dla niemowląt do dziecięcego jadłospisu?

    Maluchy, które są karmione wyłącznie piersią, mogą spróbować pierwszej kaszki lub kleiku po skończeniu 6. miesiąca życia. Nie warto się z tym spieszyć, chyba że pediatra zalecił inaczej. Wtedy pierwszy delikatny kleik lub kaszkę podać możemy dziecku po skończonym 4. miesiącu życia. Jakie są zalety tego typu produktów? Przede wszystkim, ich receptura zawiera wszystkie niezbędne dla prawidłowego rozwoju malucha składniki wybrane przez specjalistów. Zalicza się do nich między innymi witaminy A, D, E, K oraz z witaminy z grupy B, żelazo, które wspomaga proces tworzenia komórek krwi i wapń, który jest niezbędny do rozwoju kości. W składzie wielu dostępnych na rynku kaszek znaleźć można także szereg dodatkowych elementów, jak cynk, jod czy kwas foliowy. Stanowią one świetne uzupełnienie dań owocowych i mięsno – warzywnych.

    Rozmaite rodzaje wysokiej jakości kaszek dla dzieci ma swojej ofercie firma Nestlé. Szczegółowe informacje na temat dostępnych produktów znaleźć można pod adresem: https://www.zdrowystartwprzyszlosc.pl/brand/kaszki-nestle

    Domowe kaszki dla niemowląt

    Przygotowanie tradycyjnej kaszki jest nieco bardziej czasochłonne, lecz daje nam możliwość pełnej kontroli nad składem i dowolnego modyfikowania smaku.

    Maluchowi zaserwować możemy:

    • Kaszkę mannę – wytwarzana z pszenicy; lekkostrawna, zawiera gluten, a także skrobię, która w organizmie rozkłada się powoli na glukozę niezbędną do prawidłowej pracy mózgu. Nie znajdziemy w niej zbyt dużej ilości błonnika czy witamin, lecz jest bogata w jod. Do dziecięcego jadłospisu wprowadzić możemy ją około szóstego miesiąca. Najlepiej smakuje z mlekiem, owocami czy jako dodatek do zupek.
    • Kaszkę kukurydzianą – produkuje się ją z kukurydzy w formie grysiku. Do jej zalet zaliczyć można brak glutenu, lekkostrawność i delikatność. Oprócz węglowodanów i białka zawiera także niewielkie ilości oleju kukurydzianego, który jest dobrym źródłem witaminy E. „Jej serwowanie najlepiej rozpocząć najwcześniej po 4. miesiącu życia dziecka. Dobrze komponuje się z mlekiem, jogurtem oraz owocami, ale może stanowić także dodatek do dań obiadowych.
    • Kaszkę kuskus – wytwarzana z pszenicy durum; nadaje się dla dzieci powyżej 8. miesiąca życia. Zazwyczaj podaje się ją do dań obiadowych z warzywami lub mięsem.
    • Kaszkę jęczmienną – produkuje się ją z ziaren jęczmienia. Dostępna w rozmaitych odmianach – spotkać możemy się zarówno z kaszą pęczak, jak i wiejską czy mazurską. Do dziecięcego menu wprowadza możną ją po przekroczeniu 8. miesiąca życia. Najlepiej smakuje z daniami warzywnymi i mięsnymi.
    • Kasza jaglana – powstaje z prosa, które jest zbożem bezglutenowym; zawiera szereg witamin takich, jak witamina B1, B2 czy B6 oraz minerałów – miedź, potas, magnez, fosfor czy żelazo. Jest lekkostrawna i możemy ją serwować maluchom po 6. miesiącu życia miesiącem życia. Pasuje zarówno do słodkich, jak i słonych dań.
    • Kasza gryczana – wytwarzana z gryki, zaliczana do grona najzdrowszych. Stanowi bogate źródło witamin takich, jak B1 czy B9, składników mineralnych, jak magnez, fosfor, potas, mangan czy cynk oraz błonnika pokarmowego. Podawać możemy ją dzieciom, które przekroczyły 6. miesiąc życia. Najlepiej komponuje się z potrawami mięsnymi, ale dobrze tez smakuje z suszonymi owocami, np.: śliwkami lub morelami.

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama