Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A4: Od 30 marca nowe utrudnienia na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach. Wszystko przez remont wiaduktu

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Od 30 marca na autostradzie A4 będą kolejne utrudnienia Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Od 30 marca na autostradzie A4 będą kolejne utrudnienia Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE AG, MB, AŁ, LN
Kierowcy już przyzwyczaili się do utrudnień na węźle Brzęczkowice autostrady A4, związanych z remontem wiaduktu, ale w czwartek sytuacja znowu się zmieni. 30 marca na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady A4 na drogę ekspresową S1. Konieczne będą objazdy. Nie jedźcie na pamięć!

Remont wiaduktu na A4 w Mysłowicach to kolejne utrudnienia i objazdy

Jak informuje zarządca autostrady, Stalexport Autostrada Małopolska, w związku z remontem wiaduktu na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach zamknięty zostanie zjazd z autostrady A4 na drogę ekspresową S1 dla kierowców jadących od Krakowa w kierunku Łodzi. Objazd poprowadzony będzie autostradą w kierunku Katowic do węzła Murckowska, a następnie drogą DK86 i S86 w kierunku Sosnowca czy Siewierza.

INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE

Utrudnienia drogowe na węźle Brzęczkowice na A4

Pracom remontowym na węźle Brzęczkowice towarzyszą ponadto następujące zmiany i oznaczenia nowej organizacji ruchu:

  • na jezdni w kierunku do Krakowa pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Łódź-Kraków (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
  • na jezdni w kierunku do Katowic pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Cieszyn-Katowice (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
  • na drodze S1, na jezdni w kierunku do Łodzi w rejonie wiaduktu nad A4 dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz.

Zjazd z autostrady A4 na S1 zamknięty będzie do połowy maja 2023 r.

Na budowie drogi ekspresowej S1 w Beskidach całkiem sporo się dzieje. Jak widać na zdjęciach, ciężki sprzęt pracuje...Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa drogi ekspresowej S1 w Beskidach przyspiesza wiosną. ...

Autostrada A4 będzie od 3 kwietnia droższa

Przypomnijmy też, że od 3 kwietnia Stalexport Autostrada Małopolska podnosi stawki opłat za przejazd koncesjonowanym odcinkiem A4.
We wniosku złożonym do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad SAM S.A. występuje o zgodę na zmianę od 3 kwietnia br. stawek opłat za przejazdy

  • dla kategorii 1 (pojazdów innych niż motocykle, czyli samochodów osobowych) – o 2 zł, z kwoty 13 PLN do kwoty 15 PLN;
  • dla kategorii 2, 3, 4 i 5 – o 6 zł, z kwoty 40 PLN do kwoty 46 PLN.

Powyższe stawki obowiązywać będą na każdym z dwóch Placów Poboru Opłat (PPO) – w Mysłowicach i Balicach. A to oznacza, że jeśli teraz za przejazd z Katowic do Krakowa płaciliśmy 26 złotych w jedną stronę (bo opłatę 13 zł wnosiliśmy na obu bramkach) – to po podwyżce przejazd 60-kilometrowym odcinkiem A4 będzie nas kosztował już 30 złotych, a w obie strony – 60 złotych.
Koncesjonariusz, zapewnia jednak, że planuje utrzymać rabat dla transakcji automatycznych (elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass, a także videotolling z aplikacjami: Autopay, SkyCash, mPay, IKO oraz z kartami ORLEN Flota) realizowanych za przejazd samochodami osobowymi.

Koncesja na A4 wygaśnie w 2027 roku

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego.

Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodajmy też, że koncesja dla SAM wygasa w 2027 roku i jak zapowiadają przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, A4 ma być po tym czasie bezpłatna.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera