Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bars and Melody na koncertach w Polsce. Może zawitają kiedyś do Katowic?

Dariusz Rekosz
mat. Dariusz Rekosz
Cztery dni, cztery miasta, cztery koncerty. A właściwie cztery mini-festiwale. Od 22 do 25 września 2016 gościła w Polsce jedna z obecnie najbardziej rozpoznawalnych gwiazd muzyki pop młodego (a może najmłodszego?) pokolenia – brytyjska formacja Bars and Melody. Warto zaznaczyć, że nie była to pierwsza wizyta zespołu w naszym kraju. Dwójka nastoletnich wokalistów – Leondre Devries i Charlie Lenehan – wystąpiła tym razem w scenerii klubowej. Gdańsk (Klub B90), Toruń (Od Nowa), Kraków (Kwadrat) i wreszcie Wrocław (Zaklęte Rewiry) – to lokale, w których mogliśmy usłyszeć, a przede wszystkim zobaczyć na żywo show, jaki przygotowali dla nas w związku z trasą Teen Spirit Tour! Miałem okazję towarzyszyć od kuchni w dwóch koncertach Bars and Melody i zgłębić przynajmniej cząstkę tajników ich popularności. Przedsmak dobrej zabawy w czasie występów zapewnili (jako support): zespół Room 94, Dominika Sozańska oraz Wiktoria Juszczak.

Nie po raz pierwszy zdecydowano się na internetową dystrybucję biletów wstępu na wszystkie cztery koncerty. Wejściówki rozeszły się w ciągu... 15 minut! A przeciążenie serwerów można porównać do tego, jakie towarzyszyło sprzedaży biletów na mecze piłkarskich Mistrzostw Europy. Czas w końcu zdradzić, kto był głównym odbiorcą tychże występów – dziewczyny, dziewczyny i jeszcze raz dziewczyny. W przedziale wiekowym 8-15, które bezgranicznie zakochały się w obu piosenkarzach i przynoszą na koncerty maskotki, listy i własnoręcznie wykonane pamiątki. Chłopaków – na każdy tysiąc nastolatek – naliczyłem pięciu.

Czy trudno jest zorganizować tour młodego zespołu, grającego dla swoich rówieśników? Na to pytanie odpowiada Joanna Szwendowska – reprezentująca poznańską firmę My Music, głównego sprawcę całego zamieszania: „To bardzo duże wyzwanie. Zaczynamy od znalezienia gwiazdy, którą młodzież pokocha. W kolejnym kroku staramy się ją wypromować na polskim rynku, ale z tym zadaniem potrafimy sobie świetnie poradzić, dzięki kanałom komunikacji typu social media. Korzystamy z nich do granic możliwości, a wspieramy się własnym kanałem radia internetowego YoungStars. Dzięki tym platformom możemy zaprezentować naszą gwiazdę na wiele sposobów i dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Zgranie wymienionych czynników daje w efekcie zainteresowanie, które jak widać przekłada się na frekwencję na koncertach. Później pozostaje praca organizacyjno-logistyczna.”

Kto nie widział, jak na żywo wygląda publiczność Bars and Melody, ten tak naprawdę nie widział jeszcze niczego. Znakiem rozpoznawczym są dwa warkocze, plecione z dwóch stron czubka głowy, koszulka – koniecznie z napisem „143”, nazwą zespołu, sentencją „Bambino”, skrótem BAM lub połączenie powyższych – czasami czapka (z podobnymi elementami), czasami plastikowa lub papierowa korona, czasami wisiorek lub opaska na przegubie ręki. Zresztą tych gadżetów jest coraz więcej. A w ręku – smartfon – koniecznie z dobrą baterią, jeszcze lepszym aparatem fotograficznym oraz worek lub plecak z powerbankiem. Bo wyjaśnić należy, że koncert rozpoczyna się właściwie kilka godzin przed pierwszymi taktami „Beautiful”, „Keep smiling” czy „Turn it up!” – śpiewanymi gremialnie przez całą publiczność. Na długo przed tym, tylko nieliczni mają okazję i wielkie szczęście skorzystać z Meet&Greet – osobistego spotkania z Leo i Charlie’m, przytulenia się do chłopaków, „obuziakowania” i zrobienia unikatowej fotki. Dziewczyny odchodzą z płaczem, niemal mdlejąc – jak kiedyś na koncertach The Beatles. Od razu też ustawiają się pod sceną, by być jak najbliżej swoich idoli. Nie zważają na ścisk, decybele i temperaturę – ale bez obaw. My Music zapewnia darmowe napoje oraz wszelką pomoc i opiekę.

„Wyszukujemy kluby i nawiązujemy współpracę z ich właścicielami, mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo danej lokacji” – podkreśla Szwendowska. – „Sala klubowa musi mieć odpowiednią pojemność, wentylację i spełniać wymogi organizacji imprezy masowej. W porozumieniu z klubem – zabezpieczamy ochronę, zapewniamy nagłośnienie, oświetlenie oraz opiekę medyczną. Fanki Bars and Melody żyją takimi emocjami, jakie trudno jest wyzwolić przy innych okazjach. Musimy, więc sprawić, żeby te emocje znalazły odpowiednie ujście.”

Zespół Bars and Melody powstał dwa lata temu. Chłopcy wzięli wówczas udział w angielskiej wersji programu „Mam Talent!”, w którym dostali się do finału. Ich występ zarejestrował już ponad sto czterdzieści milionów (!!!) wyświetleń w serwisie YouTube. Na swoim koncie mają udział w programie telewizyjnym Ellen DeGeneres, podczas „We Day” na Wembley oraz jako ambasadorowie fundacji im. Księżnej Diany. W listopadzie 2014 wydali swój debiutancki krążek, zatytułowany „143”, bardzo ciepło przyjęty nie tylko na Wyspach, ale – jak widać – również w Polsce. Obecnie przygotowują materiał na nową płytę, której przedsmakiem jest „Teen Spirit” – kompilacja złożona z 5 najnowszych utworów. Koncertują od Londynu do Mediolanu oraz od Hiszpanii po Japonię. Mają odpowiednio 16 i 18 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!