Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezpłatna pomoc prawn w woj. śląskim: Tutaj poradzą Ci bezpłatnie

JJ
Gdy kupiony towar okaże się wadliwy, trzeba go zareklamować
Gdy kupiony towar okaże się wadliwy, trzeba go zareklamować arc
Z praktyki wiemy, że nasi Czytelnicy często szukają bezpłatnej pomocy prawnej, gdy mają jakiś kłopot konsumencki. Warto wiedzieć, że w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną mogą uzyskać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów (mają siedziby w urzędach miejskich lub powiatowych), w Federacji Konsumentów lub Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich.

800 889 866 - to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem: porady@dlakonsumentów.pl - zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne.

Konsumenci mogą również korzystać z sieci polubownych sądów konsumenckich. Działają one przy wojewódzkich inspektoratach inspekcji handlowej. Oto katowicki adres: Stały Polubowny Sąd Konsumencki przy Śląskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Katowicach, ul. Brata Alberta 4, 40-951 Katowice, tel. 32 35 68 125.

Wyroki sądu konsumenc-kiego, a także ugoda przed nim zawarta, mają taką samą moc, jak wyrok sądów powszechnych, po stwierdzeniu przez ten sąd ich wykonalności. Jednak zgodę na sąd konsumencki muszą wyrazić obie strony. Trafić tu mogą tylko spory między konsumentami i przedsiębiorcami, wynikające z umów sprzedaży i świadczenia usług. Do sądów konsumenckich przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej można kierować sprawy, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. zł - z wyjątkiem Sądu Konsumenckiego w Warszawie, który rozpatruje sprawy bez względu na wartość przedmiotu sporu.

W sprawach związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych (np. spór z operatorem telefonicznym) i pocztowych można uzyskać pomoc kontaktując się z Centrum Informacji Konsumenckiej działającym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Porady udzielane są od poniedziałku do piątku w godz. 8.15-16.15 pod numerami telefonów: 801 900 853 lub 22 534 91 74. Dodatkowo spory o prawa majątkowe wynikłe z umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub o świadczenie usług pocztowych rozpatruje polubowny sąd konsumencki przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).
K atowicki oddział Federacji Konsumentów mieści się przy ul. Mickiewicza 4, a dyżury trwają w poniedziałki (godz. 12.30-16.30), wtorki (g. 12-15), środy (g. 12-16), czwartki (g. 15-18), piątki (g. 8-14).


*Zamieszki przed siedzibą JSW: Policja znowu strzelała do związkowców WIDEO + ZDJĘCIA
*Psychopata z Zabrza więził kobietę w kanale. Opis tortur jest drastyczny. Czy zostanie skazany?
*Zielony jęczmień na odchudzanie? Tak! To działa. Właśnie zielony jęczmień stosują gwiazdy TV
*Zwolnienia grupowe w Biedronce to fakt. Oto pracownicy do zwolnienia
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty