Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

KOW
Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego
Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego Fot. Arkadiusz Lawrywianiec/Polskapresse
Po wcześniejszych deklaracjach o zaprzestaniu sprzedaży i stosowania jajek “trójek” znanych sieci handlowych, takich jak Lidl, Kaufland, Aldi czy Netto, nadeszła pora na Biedronkę. Jak informuje stowarzyszenie Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wystosowała oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do roku 2025.

Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.

Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3”.
W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka “trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.

- Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego - ocenia Klara Siemianowska z Otwartych Klatek, jedna z koordynatorek kampanii 'Jak one to znoszą'.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo