Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.
Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3”.
W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka “trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.
- Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego - ocenia Klara Siemianowska z Otwartych Klatek, jedna z koordynatorek kampanii 'Jak one to znoszą'.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?