MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Carrefour uruchamia pierwszą stację refillingową kosmetyków. Można uzupełnić żel pod prysznic czy szampon. To ekologiczne zakupy

OPRAC.:
Olga Krzyżyk
Olga Krzyżyk
Carrefour uruchamia pierwszą stację refillingową kosmetyków
Carrefour uruchamia pierwszą stację refillingową kosmetyków Mat. Carrefour Polska
Carrefour Polska uruchomił testowo pierwszą stację refillingową. W sklepie Carrefour BIO zlokalizowanym o na warszawskim Bemowie można napełnić kosmetykami buteleczki wielokrotnego użytku. Dzięki temu nie trzeba kupować nowego opakowania kosmetyku, by kupić dany produkt np. żel po prysznic.

Z własną butelką po żel pod prysznic lub szampon

Carrefour Polska uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym ilość wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.

- W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. - mówi Barbara Kowalska, dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

- Jednym z takich projektów jest stacja do refillingu opakowań Swapp, gdzie można uzupełnić kosmetyki polskiej marki Yope do butelek wielokrotnego użytku. Odpowiada on na problemy środowiskowe związane z nadprodukcją opakowań i powstających z nich odpadów opakowaniowych - dodaje Barbara Kowalska.

Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!.

Carrefour Polska, jako pierwsza w Polsce sieć omnikanałowa uruchomiła stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie. Nowa inicjatywa Carrefour przyczynia się z jednej strony do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku, a z drugiej - daje wymierne efekty klientom, którzy zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej, z uwagi na fakt, że klient płaci wyłącznie za produkt nie za opakowanie.

Carrefour wdraża zarówno własne inicjatywy w zakresie ochrony środowiska, w tym redukcji plastiku, jak również angażuje się w eko-projekty wraz z partnerami oferującymi innowacyjne rozwiązania.

Musisz to wiedzieć

Ekologiczne działania Carrefour Polska:

  • W 2019 roku w Carrefour Polska ograniczyło masę tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu o 5,1 ton., do 2025 roku sieć chce zredukować wagę opakowań z tworzyw sztucznych o 300 ton.
  • Carrefour daje możliwość zakupu produktów w opakowaniach biodegradowalnych poprzez wprowadzenie bawełnianych toreb wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.
  • Sieć umożliwia klientom, jako pierwsza sieć w Polsce, zakup produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku oraz kawy do własnego kubka.
  • Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiła do Paktu na rzecz Zrównoważonych Tworzyw Sztucznych - inicjatywy prowadzonej w ramach Kampanii 17 Celów.

Działania podejmowane w ramach strategii opakowaniowej Carrefour 2022 są również elementem globalnej kampanii sieci - Act For Food, która jest odpowiedzią na światowe problemy związane z poszanowaniem środowiska naturalnego, pochodzeniem produktów oraz spełnieniem oczekiwań klientów.

Nie przeocz

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera