- Takie call center wpisuje się w program modernizacji Służby Celnej i tworzenie przyjaznej obsługi przedsiębiorców i podatników - przekonywał wczoraj w Cieszynie Jacek Kapica, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów i szef Służby Celnej.
Do tej pory o sprawy związane z importem towarów z zagranicy, przewozem dewiz czy sprowadzeniem samochodu można było za-pytać w jednym z 16 oddziałów Służby Celnej w kraju. Z tym jednak bywało różnie. Nie zawsze informacja była pełna, szybka i rzetelna. Dlatego pojawił się pomysł utworzenia centrum informacyjnego, w którym przeszkoleni celnicy będą służyli radą i informacją dla przedsiębiorców i osób fizycznych.
Wybór padł na Cieszyn, bo w mieście - mimo zlikwidowania kontroli na granicy - pozostały budynki celników oraz kadra pracowników. Z końcem ub. roku Centrum Informacji Służby Celnej funkcjonowało w Izbie Celnej w Katowicach w ramach tzw. fazy testowej. Teraz działa już pełną parą. Dziennie celnicy odbierają około 200 telefonów, przede wszystkim od przedsiębiorców.
- Telefonów jest sporo, głównie dotyczą przywozu towarów z innych państw. Są też pytania związane z przewozem dewiz przez granicę, czy akcyzą na samochody - przyznał Zbigniew Klocek, jeden z celników obsługujących call center. Numer centrum informacji to 801-47-04-77.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?