Mobilny sklep AppGallery to najważniejszy element budowanego przez producenta z Shenzhen ekosystemu Huawei Mobile Services. W 2020 roku co miesiąc ze sklepu korzystało na świecie średnio ponad 530 milionów aktywnych użytkowników. To 33-procentowy wzrost w porównaniu z 2019 r. Wzrósł także poziom dystrybucji aplikacji i to aż o 83 proc., do 384 miliardów w 2020 roku.
– Pod koniec 2019 roku na całym świecie było 25 krajów z milionem aktywnych użytkowników AppGallery. Obecnie są to już 42 państwa. Silny wzrost liczby aktywnych użytkowników sklepu notujemy na rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce – powiedział Zhang Zhe, dyrektor Globalnych partnerstw i rozwoju ekosystemu w Huawei Consumer Business Group.
Co istotne, Huawei odnotował też rekordowy wzrost liczby aplikacji zintegrowanych z HMS – o 118 proc. rok do roku. Liczba w pełni funkcjonalnych aplikacji, z których mogą korzystać użytkownicy najnowszych smartfonów i tabletów marki opartych o ekosystem mobilnych usług Huawei, wynosi obecnie 120 tysięcy. Producent przedstawił ponadto informacje dotyczące współpracy z programistami i twórcami aplikacji. Deweloperów współpracujących z Huawei w 2020 roku było 2,3 miliona, co oznacza wzrost o 77 proc. rok do roku. To oznacza także zwiększenie liczby aplikacji w AppGallery, szczególnie gier. Ich liczba w sklepie była w 2020 roku pięciokrotnie wyższa niż rok wcześniej.
Warto przypomnieć, że Chińczycy pracują także nad aplikacjami, które mają zastąpić najpopularniejsze aplikacje Google. Na smartfonach opartych o HMS korzystać już można z Map Petal czy Dokumentów (zintegrowanych z usługami Huawei w chmurze). Jest też wyszukiwarka Petal pozwalająca nie tylko na znalezienie aplikacji, których jeszcze brakuje w AppGallery, ale także prezentująca wiadomości czy oferująca usługę „W pobliżu” (restauracje, apteki, sklepy, hotele, muzea itp.). Ostatnio pojawiły się natomiast informacje o Petal Mail (Petal Mailbox, adres: @petalmail.com), będącym alternatywą dla Gmaila, a co więcej, jak informuje serwis ithome, w Chinach rozpoczęły się już testy wersji beta tej usługi. (źródło: Huawei)
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?