Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czeladź: Mieli tylko zmienić taryfę, a okazało się, że zmienili operatora sieci telefonicznej

Anna Zielonka
Myśleli, że zmienią taryfę na bardziej korzystną, a nieświadomie zmienili operatora sieci telefonicznej. Kilkudziesięciu mieszkańców osiedla Norwida z dzielnicy Piaski w Czeladzi załamuje ręce. W połowie stycznia na ich telefony stacjonarne zadzwonili konsultanci sieci telefonicznej Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM) i przedstawili tzw. "ofertę nie do odrzucenia".

Jak jednak twierdzą mieszkańcy, konsultanci rozmowę z nimi przeprowadzili w taki sposób, aby nieświadomi niczego słuchacze myśleli, że dzwonią do nich przedstawiciele ich dotychczasowego operatora.

- Namawiali nas do skorzystania z nowej oferty na telefon stacjonarny. Mówili o zmianie taryfy na bardziej korzystną, w której każdy klient dostanie zniżkę do trzech wybranych numerów stacjonarnych - mówi pani Jadwiga, mieszkanka osiedla Norwida.

- Byli w tym wszystkim bardzo przekonujący i uśpili naszą czujność, bo przez cały czas powtarzali nazwę Telekomunikacja Polska SA. Nie zająknęli się natomiast ani słowem o tym, że podpisujemy umowę z zupełnie inną firmą - dodaje czeladzianka.

Skontaktowaliśmy się z firmą NOM. Jej pracownicy twierdzą, że nie mieli skarg od mieszkańców Czeladzi, dotyczących przedstawicieli NOM, podających się za innych operatorów telekomunikacyjnych.

- Na bieżąco monitorujemy pracę naszych konsultantów i staramy się, aby takie nieporozumienia nie miały miejsca - tłumaczy Katarzyna Kozłowska, z biura prasowego firmy NOM.

- Przedstawiciele mają obowiązek przedstawiania się, podając pełną nazwę firmy. Tego typu nieporozumienia zdarzają się w naszym przypadku bardzo rzadko. Jeśli jednak mamy potwierdzone naruszenie, wyciągamy konsekwencje wobec partnerów handlowych, którzy w ten sposób zawarli w naszym imieniu umowę. A klient, który poczuł się oszukany, ma oczywiście możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od daty jej podpisania. W uzasadnionych przypadkach, gdy mamy dowody, iż doszło do błędów w procesie sprzedaży, NOM przychyla się do rozwiązania umowy także w późniejszym terminie - tłumaczy Katarzyna Kozłowska.

Zadbaj o swoje prawa i odwołaj się

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, abonent ma prawo odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.

Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej uruchomił Telefoniczne Centrum Informacji Konsumenckiej pod numerem 801-900-853. Abonenci mogą tam uzyskać poradę m.in. na co zwracać uwagę podczas zawierania umowy.

Na stronach Centrum Informacji Konsumenckiej UKE www.cik.uke.gov.pl znajdują się też przydatne dla abonentów informacje i wskazówki, dotyczące m.in. zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych poza lokalem i na odległość.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera