Jak jednak twierdzą mieszkańcy, konsultanci rozmowę z nimi przeprowadzili w taki sposób, aby nieświadomi niczego słuchacze myśleli, że dzwonią do nich przedstawiciele ich dotychczasowego operatora.
- Namawiali nas do skorzystania z nowej oferty na telefon stacjonarny. Mówili o zmianie taryfy na bardziej korzystną, w której każdy klient dostanie zniżkę do trzech wybranych numerów stacjonarnych - mówi pani Jadwiga, mieszkanka osiedla Norwida.
- Byli w tym wszystkim bardzo przekonujący i uśpili naszą czujność, bo przez cały czas powtarzali nazwę Telekomunikacja Polska SA. Nie zająknęli się natomiast ani słowem o tym, że podpisujemy umowę z zupełnie inną firmą - dodaje czeladzianka.
Skontaktowaliśmy się z firmą NOM. Jej pracownicy twierdzą, że nie mieli skarg od mieszkańców Czeladzi, dotyczących przedstawicieli NOM, podających się za innych operatorów telekomunikacyjnych.
- Na bieżąco monitorujemy pracę naszych konsultantów i staramy się, aby takie nieporozumienia nie miały miejsca - tłumaczy Katarzyna Kozłowska, z biura prasowego firmy NOM.
- Przedstawiciele mają obowiązek przedstawiania się, podając pełną nazwę firmy. Tego typu nieporozumienia zdarzają się w naszym przypadku bardzo rzadko. Jeśli jednak mamy potwierdzone naruszenie, wyciągamy konsekwencje wobec partnerów handlowych, którzy w ten sposób zawarli w naszym imieniu umowę. A klient, który poczuł się oszukany, ma oczywiście możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od daty jej podpisania. W uzasadnionych przypadkach, gdy mamy dowody, iż doszło do błędów w procesie sprzedaży, NOM przychyla się do rozwiązania umowy także w późniejszym terminie - tłumaczy Katarzyna Kozłowska.
Zadbaj o swoje prawa i odwołaj się
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, abonent ma prawo odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.
Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej uruchomił Telefoniczne Centrum Informacji Konsumenckiej pod numerem 801-900-853. Abonenci mogą tam uzyskać poradę m.in. na co zwracać uwagę podczas zawierania umowy.
Na stronach Centrum Informacji Konsumenckiej UKE www.cik.uke.gov.pl znajdują się też przydatne dla abonentów informacje i wskazówki, dotyczące m.in. zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych poza lokalem i na odległość.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?