Dworzec Stradom w Częstochowie:
Na dworcu Częstochowa Stradom praca wre. Robotnicy rozpoczęli budowę nowego przejścia podziemnego, które połączy tory nr 1, 3 i 5. Intensywne prace nie mogą dziwić, bo PKP Polskie Linie Kolejowe chcą, aby tunel był gotowy najpóźniej w lipcu na przyjazd pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzą Częstochowę przed Światowymi Dniami Młodzieży.
Renesans dworca
W ostatnich miesiącach dworzec Częstochowa Stradom przeżywa prawdziwy renesans. Najpierw został całkowicie zmodernizowany, aby mogły się na nim zatrzymywać pociągi pendolino. Teraz PKP PLK zdecydowały się wybudować przejście podziemne, aby poprawić bezpieczeństwo podróżnych.
Ta inwestycja, której całkowity koszt to 6,7 miliona zł, może nieco dziwić, bo stosunkowo niewielka liczba podróżnych korzystających z dworca, powoduje, że dworzec dotychczas nie był niebezpieczny, a przejście pomiędzy torami doskonale spełniało swoją rolę.
Ale w tym przypadku pretekstem do tej poważnej inwestycji jest przyjazd papieża Franciszka na Jasną Górę. Kilka dni przed Ojcem Świętym do Częstochowy zjadą tysiące młodych pielgrzymów z całego świata, którzy wezmą udział w Diecezjalnych Dniach Młodzieży, poprzedzających Światowe Dni Młodzieży, które odbędą się w Krakowie.
Według szacunków do Częstochowy ma wówczas przyjechać kilkanaście tysięcy osób, a 28 lipca, kiedy na Jasnej Górze będzie Ojciec Święty, do miasta może przyjechać nawet milion wiernych z całego świata.
Dlatego w lipcu można się spodziewać rekordowej liczby pasażerów, którzy przewiną się przez dworzec Częstochowa Stradom. PKP PLK ma jednak niewiele czasu, aby oddać tunel przed przyjazdem pielgrzymów. Według naszych informacji przejście podziemne ma być gotowe najpóźniej do 20 lipca.
– Zakończenie pierwszego etapu budowy planujemy do 20 lipca. Taki zakres prac pozwoli na oddanie przejścia do eksploatacji w części obiektu, które samodzielnie będzie funkcjonowało oraz umożliwi podróżnym właściwe korzystanie z tego przejścia zgodnie z przepisami – informuje nas Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP PLK.
Drugi etap we wrześniu
Sama budowa przejścia nie zakończy całej inwestycji, która ma być oddana do 30 września.
Etap drugi będzie kontynuacją robót, które obejmą budowę nowych wiat peronowych zintegrowanych z zadaszeniem przejścia oraz z wykonaniem zadaszenia przy budynku dworca.
Ponadto przejście zostanie wyposażone w urządzenia teletechniczne, energetyczne, system dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoring.
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Koniec papierowych biletów KZK GOP. A gdzie są czytniki kart ŚKUP?
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Mechanik płakał jak naprawiał ZOBACZ, JAK NIE NALEŻY NAPRAWIAĆ AUT
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?