Połowa 2021 roku to możliwy termin zakończenia całej modernizacji linii tramwajowej w Częstochowie. To deklaracja firmy NDI, wykonawcy przebudowy. Obecnie największe prace prowadzone są w centrum miasta. Mieszkańcy muszą się liczyć z utrudnieniami.
- Budujemy dla mieszkańców i musimy liczyć się z utrudnieniami. Tak też jest w ścisłym centrum Częstochowy. W tej chwili weszliśmy w serce miasta i równolegle realizujemy odcinek na ul. Jasnogórskiej - mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu NDI. - Zrobimy wszystko, żeby skrócić okres sześciu tygodni, ale nie mogę tego obiecać. - Na ul. Jasnogórskiej spotkało nas kilka niespodzianek pod ziemią, spodziewamy się podobnych w innych miejscach. Potem mamy ul. Orzechowskiego, Mickiewicza, węzeł gordyjski i skrzyżowanie z al. Jana Pawła II, które będzie przebudowywać w trzech etapach, żeby utrudnień było jak najmniej.
Od 16 marca w pełni drożne dla ruchu jest skrzyżowanie ul. Dekabrystów z al. Armii Krajowej. Na zakończenie całej inwestycji złagodzone będą jeszcze krawędzie na przejeździe. Prace trwały dłużej niż prognozował wykonawca, który zakładał, że uda się je wykonać w kilka tygodni.
Nie przeocz
- Trwało to nieco dłużej niż planowaliśmy, ale nie do końca to nasza wina - przekonuje Łukasz Susło. - Pod nami biegnie magistrala wodociągowa zasilająca Północ Częstochowy, która wymagała trochę innej modernizacji i przebudowy, niż zakładał projekt. To wszystko złożyło się jeszcze z okresem zimowym, gdzie temperatura przeszkadzała zastosować odpowiednie technologie. W momencie, gdy warunki atmosferyczne na to pozwoliły, w ciągu 1,5 tygodnia ułożyliśmy drugą nitkę tego skrzyżowania.
- Chcemy zgłosić gotowość do odbioru w połowie roku. Taki jest nasz plan
- zapowiada Łukasz Susło.
Przebudowa linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów to największa inwestycja tramwajowa w historii Częstochowy. Zadanie realizowane jest w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Modernizacja linii to jeden z dwóch dużych inwestycji w tramwajową infrastrukturę w Częstochowie. Drugą częścią jest 10 nowoczesnych składów tramwajowych za 90 mln zł, dedykowanych właśnie przebudowanej linii.
Na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł.
Zobacz koniecznie
Musisz to wiedzieć
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?