O niezgodności towaru z umową powinniśmy powiadomić sprzedawcę, który przez 2 lata odpowiada za wydany produkt. Jednak musimy to zrobić przed upływem 2 miesięcy od dnia, kiedy stwierdziliśmy wadę, w przeciwnym razie utracimy uprawnienia, a sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności. Wadliwy towar dostarczamy do sklepu z dowodem zakupu, np. paragonem.
Zgłaszając roszczenie reklamacyjne trzeba pamiętać, że może-my żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy. Kiedy jest to niemożliwe, wówczas możemy żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Sprzedawca powinien w terminie 14 dni - od dnia otrzymania - ustosunkować się do naszych żądań. Jeśli tego nie zrobi mamy prawo uważać, że nasze roszczenia uznał za uzasadnione.
Obniżenie ceny z tytułu wyprzedaży czy promocji dotyczy towarów pełnowartościowych, bez wad, więc towar kupiony w promocyjnej cenie mamy prawo reklamować, jeśli okaże się niezgodny z umową. Inaczej jest, gdy powodem obniżenia ceny jakiegoś towaru jest jego wada. Sprzedawca ma obowiązek obniżyć cenę, gdy towar nie posiada wymaganych cech jakościowych lub jest wadliwy.
* CZYTAJ KONIECZNIE:
*LISTA LEKÓW REFUNDOWANYCH I NOWE RECEPTY [PORADNIK]
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
WIELKI KONKURS. Pokaż zimę na Śląsku i wygraj narciarski WEEKEND!Wybieramy NAJFAJNIEJSZĄ CHOINKĘ w woj. śląskim. ZAGŁOSUJ na swoją!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?