Sytuacja placówek medycznych, które swoje usługi świadczą w zakresie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, w czasie pandemii COVID-19 znacznie się pogorszyła. Z wielu stron dochodzą głosy, że brakuje personelu medycznego. Za to ludzi potrzebujących porady lekarskiej przybywa. Większość przychodni nie jest w stanie ich obsłużyć. Problemem jest przede wszystkim kontakt telefoniczny: pacjenci nie mogą się dodzwonić, żeby zarejestrować się do swojego lekarza rodzinnego.
Problem telefonicznych kontaktów z przychodniami dotarł do Rzecznika Praw Pacjenta. Stwierdził on, że placówki medyczne, które podpisały umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, mają obowiązek zorganizować pracę w taki sposób, aby zapewnić swoim pacjentom możliwość skontaktowania się telefonicznie z przychodnią.
Słowa Rzecznika Praw Pacjenta przyczyniły się do wniesienia skargi przez placówki medyczne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (sygn. akt V SA/Wa 3197/21). Ten przychylił się do stanowiska Rzecznika. Według sądu, obowiązkiem placówki medycznej jest zapewnienie pacjentowi możliwości kontaktu telefonicznego - np. w celu rejestracji - w dogodnym dla niego czasie. Bez niepotrzebnej zwłoki i oczekiwania.
Nie przeocz
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?