Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej - Nowy tunel, przejścia podziemne i windy
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy poziom bezpieczeństwa, dostęp do kolei i usprawni komunikację drogową w mieście. Podróżni na stacji Dąbrowa Górnicza korzystają już z dwóch wind, którymi wygodnie i bezpiecznie mogą dostać się na nowy peron od strony ul. Limanowskiego. Docelowo stacja będzie wyposażona w trzy windy i pochylnie. Prace są kontynuowane.
Powstaje przejście podziemne, prowadzące na perony w stacji. Po zakończeniu prac przejście połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Budowany jest także nowy peron i tor od strony ul. Kolejowej – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zapewni też nowy tunel kolejowy. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Wykonawca, Nowak Mosty oraz dąbrowski Complex, prowadzi roboty przy drugim torze na nowym obiekcie. W tunelu będzie ulica, chodnik i ścieżka rowerowa. Ten etap prac jest zaplanowany do końca marca 2022 roku.
Budowa przejścia pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej
Kontynuowane są też roboty przy budowie przejścia pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej, które powstaje w miejscu przejazdu w poziomie szyn. Nowy obiekt zostanie udostępniony mieszkańcom z końcem listopada.
Intensyfikujemy prace w rejonie przejścia podziemnego pieszo-rowerowego w ciągu ulicy Marii Konopnickiej. Jednocześnie trwają prace związane z układaniem torowiska jak i kolejnych segmentów żelbetowych samego przejścia. Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, by jak najszybciej udostępnić przejście dla mieszkańców – przekazał ostatnio dyrektor kontraktu Arkadiusz Stolarz.
Nowe rozwiązania usprawnią komunikację drogową w mieście – skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym.
Wspólne prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i gminy Dąbrowa Górnicza prowadzone są w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 190 mln zł, w tym udział PLK to 38 mln zł. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace planowane są do końca 2022 roku.
Kiedy koniec prac?
Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Prace rozpoczęły się w październiku 2020 r., a wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. W ramach projektu powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany.
Musisz to wiedzieć
- Kasia Diurska w... poszarpanych dżinsach więcej odsłania niż zakrywa. ZDJĘCIA
- Nie jedzcie tego! Biedronka, Lidl i IKEA usuwają żywność z toksyczną substancją
- Najładniejsze stadiony w Śląskiem: nowoczesne i te trochę mniej ładne, relikty PRL-u
- W domu w Dąbrowie Górniczej straszy? To nagrała ekipa Last Urbex
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?