Kontrolerzy NIK wykazali, że zespół ratowniczy w Rybniku nie miał ani... żadnych pracowników, ani sprawnego sprzętu, więc w razie sytuacji kryzysowej nie byłby w stanie wyruszyć do akcji.
Z kolei będący na stanie zakładu w Sosnowcu pojazd ratowniczy nie miał ważnego świadectwa sprawności technicznej. Co więcej, nie nadawał się do jazdy od roku 2005! Jeździć mogły wagony ratownictwa technicznego z zakładu w Częstochowie, ale ze względu na kiepski ich stan nie byłyby w stanie osiągnąć wymaganej prędkości minimalnej 80 km na godzinę. Listę stwierdzonych w Częstochowie uchybień uzupełnia brak beczek z zapasem paliwa do zainstalowanych w wagonach agregatów prądotwórczych.
NIK przyjrzał się również temu, jakie konsekwencje przyniosło zaprzestanie utrzymywania przez kolejarzy pasów przeciwpożarowych wzdłuż swoich szlaków. Wyraźnie widać je na przykładzie terenu podległego ZLK w Sosnowcu - w 2010 roku w pobliżu zarządzanych linii kolejowych wybuchło 57 pożarów, rok później 111, a w pierwszym półroczu 2012: 86 pożarów.
*Kutz: Autonomia okazała się oszustwem. Ślązakom należy się status mniejszości etnicznej [WYWIAD RZEKA]
*TYLKO W DZ: Niesamowite zdjęcia górników i kopalń z XIX w. Maxa Steckla
*Cygańskie wesele w Rudzie Śl. On - 21 lat, ona 16 lat. ZOBACZ ZDJĘCIA Z ZABAWY
*Serial Anna German [STRESZCZENIA ODCINKÓW]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?