W czwartek otwarto oferty 16 firm, które chcą budować drugą jezdnię na S1 od Podwarpia do Pyrzowic.
Okazało się, że najtańsza oferta jest o połowę niższa od kwoty, jaką na inwestycję chciała przeznaczyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przedstawiło ją konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA, Acciona Construccion Infrastructuras SA z Hiszpanii. Oferta opiewała na 76,8 mln zł, podczas gdy GDDKiA w swoim kosztorysie miało na tę inwestycję 161 mln zł. Najwyższą ofertę, czyli ponad 117,7 mln zł, złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiL z Warszawy, Comsa (Hiszpania), Akcine Bendrove „Kauno Tiltai” (Litwa) oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów (Białystok).
Otwarcie ofert nie oznacza jednak końca trwającej od 2015 roku procedury.
– Nie zawsze najtańsza oferta oznacza najkorzystniejszą – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty skontroluje ją prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Budowa finansowana jest z Krajowego Funduszu Drogowego.
Wszystko jednak wskazuje na to, że w ciągu 20 miesięcy od Podwarpia do lotniska w Pyrzowicach powstanie druga jezdnia S1, pięć wiaduktów i jeden most. Budowa rozpocznie się w najbliższych miesiącach.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?