18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2012: Uczniów pokonały zadania z potęgami

Katarzyna Domagała
Grzegorz Mehring
Potrafią czytać ze zrozumieniem teksty w języku polskim i w językach obcych, za to mają problemy z wykonywaniem działań na potęgach i nie umieją dokonać krytycznej analizy wyników chemicznych doświadczeń. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Jaworznie podała wyniki kwietniowego egzaminu gimnazjalnego. W województwie śląskim zmagało się z nim blisko 45 tys. uczniów.

- W naszym regionie wyniki są dokładnym odzwierciedleniem średniej ogólnopolskiej - zauważa Roman Dziedzic, dyrektor OKE w Jaworznie. I dodaje, że gimnazjaliści dobrze poradzili sobie z zadaniami nowego typu. - Duży odsetek uczniów opanował jedną z najtrudniejszych umiejętności ujętych w wymaganiach nowej podstawy programowej z matematyki, czyli umiejętność rozumowania i argumentowania - wymienia.

Tegoroczny egzamin przeprowadzony był na nowych zasadach. Uczniowie rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki i pozostałych przedmiotów ścisłych.

CZYTAJ KONIECZNIE:
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO. MINISTER SZUMILAS: SUKCES!
ZOBACZ szczegółowe wyniki egzaminu gimnazjalnego 2012

Zadania z języka polskiego pozwoliły gimnazjalistom zdobyć średnio 65,99 proc. punktu, w kraju było średnio 65 proc. Z historii i wiedzy o społeczeństwie uzyskali 60,92 proc. punktu (61 proc. w kraju). Najwięcej trudności sprawiły im zadania związane z chronologią historyczną.

Podobnie w naszym regionie wypadły testy z matematyki. Gimnazjaliści w Śląskiem zyskali średnio 46,63 proc., zaś średnia krajowa wynosiła 50 proc. Największe trudności sprawiło uczniom rozwiązanie zadania z potęgami. Uczniowie z naszego regionu, podobnie jak w kraju, uzyskali średnio 49,91 proc. punktu za zadania z przedmiotów przyrodniczych. Sporo trudności sprawiły im zadania dotyczące... wzroku. W części biologicznej musieli odpowiedzieć, jaki kolor oczu po rodzicach odziedziczy dziecko, z fizyki poproszono ich o określenie wady wzroku i możliwości jej skorygowania.

64,09 proc. - to średnia punktów możliwych do zdobycia z podstawowego testu z języka angielskiego (63 proc. w kraju).

- Dobrze poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu oraz rozumienie tekstów pisanych - mówi Dziedzic. - Trudniejsze okazały się zadania, których wykonanie wymagało połączenia szczegółów z różnych części tekstu lub zrozumienia informacji wyrażonej w tekście i w zadaniu innymi słowami, np. poprzez podanie przykładów czy użycie wyrażeń synonimicznych.
Liczba zdobytych punktów będzie brana pod uwagę przy rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!