CZYTAJ KONIECZNIE:
Poradnik Dziennika Zachodniego
Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
Jeżeli zamówiona przez nas usługa np.: fryzjerska, pralnicza, a także kominiarska zostanie wykonana nienależycie, wadliwie i nie jesteśmy z niej zadowoleni, zawsze mamy prawo domagać się poprawienia dzieła. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym przez nas terminie nie poprawi swojej pracy, możemy zażądać obniżenia ceny, a w przypadku, gdy wady są istotne, mamy prawo odstąpić od umowy, żądając zwrotu pieniędzy zapłaconych za usługę.
Powyższe uprawnienia wynikają z przepisów regulujących umowę o dzieło, które zawarte są w Kodeksie cywilnym. W umowie o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający - do zapłaty. W tym przypadku dziełem nie będzie rzecz ruchoma, a wykonana usługa. Warto sprawdzić firmę i fachowców, do których zwracamy się o wykonanie danej usługi, a kiedy już dokonamy wyboru, nie zapomnijmy o spisaniu umowy, w której powinny być określone najistotniejsze kwestie, takie jak: z kim ją zawieramy, przedmiot umowy, cena i termin wykonania usługi. Dobrze spisana umowa na pewno będzie bardzo pomocna w dochodzeniu naszych roszczeń. W przypadku problemów dotyczących egzekwowania praw konsumenta, zawsze można zwrócić się o pomoc do Inspekcji Handlowej albo do rzecznika praw konsumenta. ZIELA
*Ranking szkół nauki jazdy 2013
*Restauracja Rączka gotuje otwarta ZOBACZ ZDJĘCIA
*Granica polsko-niemiecka 1922 na Górnym Śląsku [SENSACYJNE ZDJĘCIA]
*Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach działa! [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?