Za organizację pracy zakładu leczniczego odpowiada jego kierownik lub dyrektor. To u niego - w pierwszej kolejności - pacjent powinien złożyć skargę na nieprawidłowości, z którymi się zetknął w funkcjonowaniu rejestracji placówki zdrowotnej.
W Śląskim Oddziale NFZ funkcjonuje Wydział Skarg i Wniosków. Można złożyć w nim skargę na działalność świadczeniodawców, w tym również na fakt wyznaczania tzw. dni zapisów. Na wizytę u lekarza pacjent ma bowiem prawo zapisać się każdego dnia wtedy, kiedy poradnia jest czynna. Wyznaczanie przez świadczeniodawcędni do zapisywania się jest zatem niezgodne z przepisami.
Warto pamiętać, że pacjent może zarejestrować się u świadczeniodawcy osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej, a jeżeli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem - również drogą elektroniczną.
Jacek Kopocz, rzecznik prasowy Śląskiego Oddziału NFZ w Katowicach
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Katowice mają podziemny dworzec autobusowy[ZOBACZ ZDJĘCIA I WIDEO]
*Bytomianie dziękują TVN za materiały patolgię [ZOBACZ, Z CZEGO CHCĄ BYĆ DUMNI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?