Pocztą pantoflową dotarła do mnie wiadomość, że inaczej niż w latach ubiegłych urzędy skarbowe rozliczają ulgę podatkową na leki. Czy w tej plotce jest trochę prawdy? Jestem niepełnosprawna, w aptece wydaję dużo pieniędzy, więc pogorszenie sytuacji w tej dziedzinie byłoby dla mnie dotkliwe.
Inwalidka z Katowic
Nic się nie zmieniło w sprawie odliczeń dla inwalidów w rocznym zeznaniu podatkowym. Nadal można odliczyć od dochodu wydatki poniesione na zakup leków w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznie poniesionymi wydatkami w danym miesiącu a kwotą 100 zł. Należy jednak pamiętać, że prawo pomniejszenia dochodu o wydatki tego rodzaju przysługuje tylko wówczas, jeśli zostaną spełnione trzy warunki.
Po pierwsze - że poniesiono w danym miesiącu wydatki na zakup leków w kwocie większej niż 100 zł. Po drugie - że lekarz specjalista stwierdzi, iż osoba niepełnosprawna powinna stosować określone leki stale lub czasowo.
Po trzecie - że podatnik posiada imienne dokumenty potwierdzające poniesienie wydatku. Najlepiej aby były to faktury - są one trwałymi dokumentami i bezsprzecznie potwierdzają, kto poniósł wydatek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?