MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Fryzjer oszpecił klienta. Jak reklamować usługi? [EKSPERT ODPOWIADA]

JJ
Iwona Zapart
Iwona Zapart Lucyna Nenow
Byłam niedawno w salonie fryzjerskim. Zamówiłam strzyżenie i farbowanie włosów. Wyraźnie powiedziałam młodej fryzjerce, jak ma mnie ostrzyc i na jakim odcieniu włosów mi zależy. Niestety, mam fatalnie przycięte włosy, a co gorsza, po farbie, jakiej użyła fryzjerka, moje włosy są zbyt jaskrawe, na dodatek matowe, zaś końcówki zaczynają się łamać. Zastanawiam się, czy nie powinnam reklamować tej usługi, Nie wiem jednak, czy jest to możliwe i jak to trzeba zrobić - pyta Czytelniczka z Gliwic

Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:

Usługa fryzjerska - podobnie jak każda inna, za którą płacimy - podlega reklamacji. Ma pani prawo złożyć reklamację u wykonawcy usługi. Najlepiej złożyć pismo reklamacyjne, a w nim zażądać poprawienia usługi i wyznaczyć odpowiedni termin na dokonanie tej czynności. Jeżeli fryzjerka nie dokona poprawek w wyznaczonym terminie albo w ogóle nie jest możliwe usunięcie wad, mamy prawo odstąpić od umowy ( jeżeli wady są istotne) i zażądać zwrotu zapłaconej za usługę kwoty.

Jeżeli źle wykonana usługa wiąże się z dodatkowymi dolegliwościami (np. włosy wypadają i powoduje to istotny uszczerbek estetyczny, a nawet zdrowotny), można domagać się odszkodowania - gdy trzeba było kupić specjalne odżywki bądź skorzystać z dodatkowych zabiegów w innym zakładzie fryzjerskim. Warto jednak pamiętać, że w takiej sytuacji konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie.

Podstawa prawna: Kodeks cywilny - art. 637 i nast. Odszkodowanie - 471 k.c.

Konsumentom, którzy są zainteresowani naszą pomocą, przypominam, że katowicki oddział Federacji Konsumentów mieści się przy ul. Mickiewicza 4. Dyżury pełnimy w poniedziałki (godz. 12.30-16.30), wtorki (g. 12-15), środy (g. 12-16), czwartki (g. 15-18), piątki (g. 8-14).

Poradnictwo jest bezpłatne i dotyczy różnych dziedzin naszego życia. Każda sprawa jest dla nas bardzo ważna i traktujemy ją indywidualnie. Udzielamy porad telefonicznie (32 206 85 84), osobiście (konsument przychodzi do naszego oddziału), pisemnie (ul. Mickiewicza 4, 40-092 Katowice). Nasi przedstawiciele są też arbitrami w sądzie konsumenckim.

*SOCZI 2014 - IGRZYSKA OLIMPIJSKIE - RELACJE, ZDJĘCIA, CIEKAWOSTKI
*Najlepsze studniówki 2014 w woj. śląskim ZDJĘCIA + GŁOSOWANIE
*TVP ABC I TV TRWAM NA MULTIPLEKSIE. Jak odbierać, jak przeprogramować dekoder?
*Tak kochają tylko Ślązacy ŚLĄSKI SŁOWNIK MIŁOSNY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!