Apel firm POHiD w sprawie godzin dla seniorów
Firmy zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zwracają się z apelem o rezygnację z wprowadzenia godzin dla seniorów. Dlaczego? Godziny te ograniczają dostęp obywateli do niezbędnych produktów, co prowadzi do utrudnień w funkcjonowaniu handlu.
Od 15 października wprowadzone zostały ponownie godziny dla seniora. Od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 12.00 w sklepach, drogeriach i aptekach zakupy mogą zrobić jedynie osoby powyżej 60. roku życia. Ma to ograniczyć ryzyka potencjalnego zakażenia koronawirusem.
W związku z zapowiadaną przez rząd zmianą dotyczącą wprowadzenia godzin dla seniorów w sklepach spożywczych, aptekach i drogeriach, firmy zrzeszone w POHiD apelują o rezygnację z tego pomysłu. I podają nawet własne propozycje.
Nie przeocz
Propozycje Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w miejsce wprowadzenia ograniczeń godzinowych w godz.10-12:
- zapewnienie uprzywilejowanych kas dla seniorów lub pierwszeństwa obsługi seniorów,
- przesunięcie godzin dla seniorów na godz. 8-10,
- niewprowadzanie godzin dla seniorów w soboty,
- rygorystyczne utrzymanie przestrzegania nakazu noszenia masek lub przyłbic.
Musisz to wiedzieć
Renata Juszkiewicz, prezes POHiD:
W związku z zapowiadaną przez Rząd zmianą dotyczącą wprowadzenia godzin dla seniorów w sklepach spożywczych, aptekach i drogeriach, firmy zrzeszone w POHiD zwracają się z apelem o rezygnację z wprowadzenia godzin dla seniorów, bowiem ogranicza to dostęp obywateli do niezbędnych produktów i prowadzi do utrudnień w funkcjonowaniu handlu.
Jako organizacja branżowa wyrażamy pełne zrozumienie dla uprzywilejowanej pozycji seniorów w naszym społeczeństwie.
Planowane rozwiązanie w postaci godzin dla seniorów jest rozwiązaniem kłopotliwym dla klientów i dla pracowników handlu oraz zbędnym. Jak pokazują doświadczenia sieci handlowych wyniesione z wiosennej fali pandemii, seniorzy nie zawsze korzystali z wyznaczonych godzin zakupów. Powodowało to paradoksalną sytuację, kiedy w godzinach dla seniorów ruch klientów praktycznie zamierał, a w tym czasie inni konsumenci nie mogli zrobić zakupów. Sytuacja taka oznacza utrudnienia dla większości obywateli, którym przepisy ograniczają dostęp do niezbędnych produktów. W grupie tych obywateli znajduje się m.in. młodzież szkolna, która korzysta z przerw między lekcjami i dokonuje zakupów artykułów żywnościowych w pobliskich sklepach.
Zobacz koniecznie
Sytuacja ta jest również problematyczna z punktu widzenia pracowników handlu, którzy muszą radzić sobie z obsługą zwiększonej liczby klientów w pozostałych godzinach pracy sklepów. Pamiętajmy, że personel sklepów w godzinach otwarcia placówki handlowej zajmuje się nie tylko obsługą klientów, ale także m.in.: zatowarowaniem i zapewnieniem bezpieczeństwa sanitarnego w sklepie.
Koronnym argumentem przemawiającym za zniesieniem godzin dla seniorów jest troska całej branży o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników handlu. Należy podkreślić, że seniorzy, rezygnując z zakupów w wyznaczonym specjalnie dla nich przedziale godzinowym, odwiedzali sklepy w pozostałych godzinach pracy sklepów. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników i klientów sieci handlowe wydały 350 mln złotych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?