Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hotele, pensjonaty, domki. Jak działają, co jest czynne, a co nie. Wyjaśniamy, co z jedzeniem, basenami, placami zabaw i innymi atrakcjami

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Nowe zasady związane z pobytem w hotelach i innych miejscach noclegowych.11. W recepcji i innych miejscach w hotelu powinien być przestrzegany dystans między personelem a gośćmi (minimum 2 metry). W przypadku recepcji może to być trudne, ale wiele hoteli tak się zorganizowało, że oferują bezkontaktowy sposób zameldowania się i otrzymania kluczy. W niektórych - klucze są już w drzwiach przeznaczonego nam pokoju. Generalnie czas przebywania gościa przy recepcji powinien być ograniczony do minimum.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowe zasady związane z pobytem w hotelach i innych miejscach noclegowych.11. W recepcji i innych miejscach w hotelu powinien być przestrzegany dystans między personelem a gośćmi (minimum 2 metry). W przypadku recepcji może to być trudne, ale wiele hoteli tak się zorganizowało, że oferują bezkontaktowy sposób zameldowania się i otrzymania kluczy. W niektórych - klucze są już w drzwiach przeznaczonego nam pokoju. Generalnie czas przebywania gościa przy recepcji powinien być ograniczony do minimum.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Pixabay
4 maja 2020 r. przywrócono możliwość działania branży hotelarskiej. Od tego dnia hotele, pensjonaty, kwatery czy osady domków letniskowych mogą przyjmować gości. Jednak jest tak wiele obostrzeń związanych z takim wypoczynkiem, że na razie nie ma co marzyć o urlopie sprzed epidemii. Być może jednak do wakacji coś się jeszcze zmieni - ale czy w dobrą, czy w złą stronę - trudno na razie powiedzieć. Będzie to zależeć od rozwoju epidemii koronawirusa w Polsce. Sprawdź, jak hotel może cię ugościć. Jakie atrakcje mogą być czynne, a jakie nie.

Według Głównego Inspektora Sanitarnego ryzyko, że goście lub personel hotelu mogą zostać zarażeni przebywając na terenie hotelu, jest obecnie bardzo niskie. Ważne jest jednak, aby hotel zapewniał gościom informacje na temat koronawirusa.

Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektoratem Sanitarnym wydało wytyczne dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.

Co się zmieniło w funkcjonowaniu hoteli i innych miejsc noclegowych

Najważniejsze z punktu widzenia klienta wytyczne, które wpływają na pobyt w danym miejscu noclegowym. Plus garść informacji praktycznych i porad.

1. Od 4 maja mogą być czynne wszystkie miejsca noclegowe, czyli nie tylko hotele, ale również pensjonaty, campingi, osady domków letniskowych, kwatery prywatne, gospodarstwa agroturystyczne. Jednak to od właścicieli tych miejsc zależy, czy zostaną otwarte i w jakim terminie. Niektóre hotele miejskie, biznesowe, które miały wielu klientów z zagranicy, mogą pozostać zamknięte.

2. Hotel może zastrzec, że przyjmuje tylko zdrowych gości. Przed przyjazdem goście mogą być proszeni o wypełnienie ankiety lub może być z nimi przeprowadzony wywiad telefoniczny. Niektóre hotele wprowadziły procedurę mierzenia temperatury gościom przed zakwaterowaniem. Tego nie ma w wytycznych rządowych, same ośrodki noclegowe mogą o tym zdecydować. Wtedy powinny przed wykupieniem rezerwacji o tym poinformować.

3. Przed wejściem do hotelu i w recepcji powinniśmy się natknąć na informację o maksymalnej liczbie klientów mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu. Może się tak zdarzyć, że nie będzie można wejść do danej części hotelu, jeśli obsługa stwierdzi, że znajduje się tam za dużo ludzi.

4. Goście mogą być poproszeni o podpisanie przed zakwaterowaniem pouczenia m.in. o odpowiedzialności karnej i cywilnej za zatajenie istotnych informacji dotyczących stanu zdrowia pod kątem COVID-19 i przebywania na kwarantannie.

5. Hotel nie powinien przyjmować na raz więcej gości niż wynosi liczba dostępnych pokoi razy dwie osoby. Wiele hoteli/pensjonatów ograniczyło liczbę osób mogących w jednym czasie tam nocować o więcej niż wymaga tego ministerstwo, np. o 50 proc.

6. Na terenie hotelu/obiektu/pensjonatu powinny być umieszczone dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dostępne dla gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet. Jako klienci powinniśmy mieć okazję do częstej dezynfekcji rąk bez potrzeby noszenia przy sobie własnego płynu.

7. Ministerstwo Rozwoju rekomenduje miejscom noclegowym zapewnienie możliwości zakupu maseczek ochronnych w recepcji.
Hotele mogą więc zapewnić taką możliwość, ale nie muszą.

8. Po częściach wspólnych hotelu goście muszą przemieszczać się zakrywając usta i nos, np. przy pomocy maseczek oraz zachowując dystans od innych ludzi, z którymi nie są zakwaterowani, minimum 2-metrowy. Dotyczy to zarówno wnętrza hotelu, jak i terenów zielonych, np. parku hotelowego.

9. W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych natkniemy się na instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcje prawidłowej dezynfekcji rąk.

Polska się śmieje

10. Możemy liczyć na to, że hotel lub pensjonat szczególnie zadba o czystość, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów. Ośrodki są zobowiązane do bieżącego dezynfekowania, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.

Sprawdź pozostałych 16 ważnych zasad dotyczących wypoczynku w hotelach i pensjonatach. Co z placami zabaw, salami zabaw, basenami, sprzątaniem pokoi, jedzeniem z hotelowych restauracji. Kliknij w galerię zdjęć.

Obejrzyj dokładnie

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty