Takie dylematy ma jeden z naszych Czytelników z Chorzowa, który w jednym z markowych sklepów na pasażu handlowym kupił synowi koszulkę.
- Po przyjściu do domu, syn odciął metkę i włożył koszulkę. Okazało się, że materiał ma skazę, bardzo dobrze widoczną, ale my nie zauważyliśmy tego w sklepie - opowiada nasz Czytelnik. - Wyglądało to na wadę produkcji, a nie zaciągnięcie.
Wróciliśmy więc do sklepu z nadzieją na wymianę koszulki. Przynieśliśmy też odciętą metkę. Jednak sprzedawczyni najpierw zakwestionowała odciętą metkę, powiedziała, że powinna być przy koszulce, a następnie stwierdziła, że może przyjąć nasze zgłoszenie jedynie jako reklamację i na jej rozpatrzenie trzeba poczekać dwa tygodnie - oburza się.
- Czy sprzedawczyni postąpiła słusznie - pyta kupujący. - Bo przecież chcąc coś włożyć nowego każdy odcina metkę? I czy- skoro rzecz nie była nawet używana, a ma skazę - nie powinna jej od razu nam wymienić? A co się stanie jeśli reklamacja będzie rozpatrzona negatywnie? Co wtedy mamy zrobić? - zastanawia się nasz Czytelnik.
Poniżej przedstawiamy wyjaśnienie, które otrzymaliśmy z Inspekcji Handlowej w Katowicach
Katarzyna Kielar, rzecznik prasowy Inspekcji Handlowej w Katowicach:
W myśl przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeśli towar w chwili wydania jest niezgodny z umową, a w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Gdy towar jest niezgodny z umową kupujący może złożyć u sprzedawcy reklamację żądając nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. Generalnie sprzedawca powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi mamy prawo uważać, że uznał je za uzasadnione. Oczywiście sprzedawca może rozpatrzyć reklamację niezwłocznie zwłaszcza jeśli nie budzi ona wątpliwości i istnieje możliwość wymiany wadliwego towaru na nowy „od ręki". Takie działanie prokonsumenckie byłoby dobrą praktyką kupiecką.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji niezadowolony konsument zawsze może zwrócić się o bezpłatną pomoc do Inspekcji Handlowej, która może podjąć działania zmierzające do polubownego zakończenia sporu.
UWAGA! Warto przypomnieć, iż sprzedawca przez 2 lata odpowiada za wydany towar. W tym czasie mamy prawo składać reklamację na wadliwy towar. O niezgodności towaru z umową należy jednak poinformować sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy od momentu wykrycia tej niezgodności. Reklamację najlepiej zgłaszać na piśmie. Pamiętajmy o dowodzie zakupu np. paragonie.
*Wyobry Miss Mokrego Podkoszulka w Sosnowcu - ZOBACZ ZDJĘCIA PIĘKNYCH DZIEWCZYN
*Topless czy w bikini? Co wypada w czasie upałów? ZOBACZ ZDJĘCIA
*Śląski Air Show w Katowicach - Samoloty F-16 w akcji [ZOBACZ ZDJĘCIA]
*18 września otwarcie Galerii Katowickiej - ZOBACZ, JAKIE TAM BĘDĄ SKLEPY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?