Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice: "Latający Spodek" wypromował miasto [ZDJĘCIA i WIDEO]

Redakcja
Ponad 60 proc. ankietowanych spodobał się spot filmowy z "Latającym Spodkiem" promującym Katowice w roli organizatora przedsięwzięć kulturalnych - poinformowało w czwartek biuro prasowe Urzędu Miasta w Katowicach.

NAJLEPSZE MIASTA WALCZYŁY O PROMOCJĘ W GRZE MONOPOLY. UDAŁO SIĘ NIELICZNYM. ZOBACZ

Celem ogólnopolskiej kampanii "Inwazja Kultury" było zerwanie z dotychczasowym stereotypem miasta górniczego. Zmiana wizerunku miała polegać na zaprezentowaniu Katowic jako miasta, w którym organizowane są ważne oraz warte uwagi wydarzenia kulturalne. Kampania była swego rodzaju zaproszeniem mieszkańców spoza Śląska do odwiedzenia Katowic.

Symbolem kampanii promującej Katowice był "Latający Spodek", czyli charakterystyczna hala widowiskowo-sportowa - najbardziej rozpoznawalna ikona architektoniczna miasta. Spodek - jako tajemniczy obiekt latający - pojawił się zarówno na billboardach w największych miastach w kraju, oraz w spocie filmowym, który był emitowany m.in. w TVN24 i TVP Kultura.

TOP 10 FILMÓW PROMOCYJNYCH MIAST W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM

W ramach kampanii, promowanych było sześć wydarzeń kulturalnych: OFF Festival, Biennale Plakatu Polskiego, Tauron Nowa Muzyka, Międzynarodowy Festiwal Producentów Filmowych Regio Fun, Letni Ogród Teatralny oraz Rawa Blues Festival. Irek Dudek zachwalał w spocie Rawa Blues Festival, słowami: "Z nami poczujecie bluesa".

ZOBACZ NAJNOWSZY FILM PROMOCYJNY KATOWIC A NASTĘPNIE INNE FILMY PROMOCYJNE MIAST PORÓWNAJ I NAPISZ, CZY CI SIĘ PODOBA. CZY ZACHĘCIŁ CIĘ DO ODWIEDZENIA MIASTA I UCZESTNICZENIA W WYDARZENIACH KULTURALNYCH?

W trakcie trwającej od początku listopada, do początku grudnia kampanii, trwający 30 sekund spot został wyemitowany w kilku stacjach telewizyjnych 160 razy, natomiast w internecie kampanię obejrzało ok. 13 tys. internautów.

Jak powiedział PAP koordynator projektu Bogusław Jasiok w trakcie promocji Katowic, w miastach, w których pojawiły się billboardy z "Latającym Spodkiem", ponad 2 tys. osób zapytano o wrażenia nt. kampanii i Katowic. 63 proc. spodobał się spot z "Latającym Spodkiem", ponad 56 proc. wyraziło "sympatię dla marki Katowice" jako organizatora przedsięwzięć kulturalnych, natomiast 62,5 proc. zadeklarowało chęć udziału w jednej z reklamowanych imprez kulturalnych.

"Zakładaliśmy, że kampania z +Latającym Spodkiem+ może budzić sporo kontrowersji. Czuliśmy jednak, że nie będzie można być wobec niej obojętnym. Nie pomyliliśmy się. Kampania wyjątkowo się udała, zwłaszcza w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy organizowaliśmy ją po raz pierwszy. Przypuszczam, że niemałą rolę w promocji Katowic odegrał internet" - powiedział Jasiok.

Była to druga kampania promująca Katowice jako miasta wielkich wydarzeń kulturalnych. Kosztowała 1,5 mln zł, połowa pieniędzy pochodziła z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. (PAP)\

* CZYTAJ KONIECZNIE:

*ŚLĄSKIM PIERDOŁĄ ROKU 2011 ZOSTAJE...
*ZAPLANUJ DŁUGIE WEEKENDY 2012 ROKU

WIELKI KONKURS. Pokaż zimę na Śląsku i wygraj narciarski WEEKEND!Wybieramy NAJFAJNIEJSZĄ CHOINKĘ w woj. śląskim. ZAGŁOSUJ na swoją!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty