Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice nie będą centrum nowych form. Hasło jest do...

Justyna Przybytek
ARC Dziennik Zachodni
Ze świecą szukać zwolenników hasła, które ma promować Katowic. Marketingowcy zaproponowali "Katowice - centrum nowych form". I twierdzili, że jest dobre. Jak się okazało, byli w mniejszości. Dlatego, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jeszcze na początku tego tygodnia wycofają się ze swojej propozycji.

Nowe hasło zakłada projekt "Strategii Promocji Katowic", dokument przez ostatnie tygodnie był poddawany konsultacjom społecznym.

- Otrzymaliśmy około 300 merytorycznych opinii, w większości dotyczyły hasła i logo, w mniejszym stopniu sześciu założeń wizerunku miasta - wyjaśnia Daniel Muc z Imago PR, firmy, która wraz z Media Partner oraz Business Consulting opracowuje strategię.

"Centrum nowych form" oceniano jako niezrozumiałe i mało komunikatywne. Ale nie tylko.

- Szukałabym czegoś bardziej charakterystycznego dla Katowic, gdzie owszem zachodzą przemiany, ale gdzie silna jest też tradycja - komentowała prof. Krystyna Doktorowicz, dziekan Wydziału Radia i Telewizji.

- To hasło jest bardzo technokratyczne, bardziej pasujące do firmy, sztucznego tworu, czegoś zamkniętego, ukierunkowanego na konkretną działalność - oceniał z kolei Marek Zieliński, szef instytucji Ars Cameralis i pomysłodawca hasła "Katowice - Miasto Ogrodów". Jakie nowe hasło zaproponują autorzy strategii, tego ujawniać nie chcą. Wiadomo, że podczas pracy nad strategią, powstało ich kilkadziesiąt.

Mieszane uczucia wzbudziła także postulowana zmiana logo Katowic z obecnie obowiązującego znaku ze Spodkiem na serce, którym miasto reklamowało swoje starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Obie zmiany - hasła i logo - PR-owcy konsultowali już z urzędnikami, którzy za przygotowanie dokumentu płacą 240 tys. zł. I tak hasło prawdopodobnie zostanie odrzucone, możliwe, że podobnie będzie z nowym logo. Strategia ma być gotowa po wakacjach, wówczas trafi do rąk prezydenta i radnych.

To od nich będzie zależało, czy dokument zostanie przyjęty i będzie wyznaczał kierunki promocji miasta do 2020 r. Projekt zakłada przede wszystkim wykreowanie nowego wizerunku Katowic, które mają być kojarzone jako dobre miejsce spotkań, do mieszkania, pracy, nauki, inwestowania, także centrum kultury i rozrywki. Uda się to osiągnąć - zdaniem autorów strategii - podkreślając atuty miasta: metropolitalność, alternatywę oraz dziedzictwo.

JAKIM HASŁEM PROMOCYJNYM POWINNY SIĘ POSŁUGIWAĆ KATOWICE? NAPISZ PROPOZYCJĘ W KOMENTARZU


*Marsz Autonomii 2012 ZDJĘCIA, WIDEO, OPINIE
*Wielki koncert Guns N'Roses w Rybniku ZOBACZ ZDJĘCIA, WIDEO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!