Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice. Od budowy DTŚ w śródmieściu mija kilkanaście lat. Na początku XX wieku Chorzowska i al. Roździeńskiego wyglądały całkiem inaczej

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
Tak śródmieście Katowic wyglądało przed wybudowaniem, a także w trakcie budowy w tym miejscu DTŚ. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak śródmieście Katowic wyglądało przed wybudowaniem, a także w trakcie budowy w tym miejscu DTŚ. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE arc.
Każdego dnia, przez katowickie śródmieście - ulicą Chorzowską i al. Roździeńskiego - tysiące samochodów mkną Drogową Trasą Średnicową. To codzienność, ale nie od zawsze. Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy trwała jej budowa, kierowcy jeździli zupełnie inaczej. O wiele inaczej wyglądał również miejski krajobraz. Tak w Katowicach powstawała DTŚ, zobaczcie!

Od budowy DTŚ w śródmieściu Katowic mija kilkanaście lat. Na początku XX wieku ul. Chorzowska i al. Roździeńskiego wyglądały całkiem inaczej

Drogowa Trasa Średnicowa odmieniła życie kierowców w województwie śląskim. Alternatywną, a zarazem dającą większe możliwości dotarcia do centrum kolejnych miast w porównaniu z autostradą A4, drogę codziennie przemierzają tysiące samochodów. DTŚ-ką jeżdżą zabrzanie, gliwiczanie, czy mieszkańcy Rudy Śląskiej.

Popularną średnicówką poruszają się też mieszkańcy Katowic oraz wszyscy ci, którzy do stolicy województwa dojeżdżają do pracy, szkoły, a nawet na zakupy, czy różnego rodzaju wydarzenia kulturalne lub sportowe. Zwłaszcza ci, dla których docelowym miejscem podróży jest katowickie śródmieście cenią sobie dojazd DTŚ-ką w samo serce miasta.

Nie było tak jednak od zawsze. To, co obecnie kierowcom wydaje się oczywistością i do czego zdążyli przywyknąć, powstało zaledwie kilkanaście lat temu. Wprawdzie średnicówka w Katowicach obecna była już o wiele wcześniej - na ul. Brackiej - i na dobrą sprawę na katowickim osiedlu Tysiąclecia rozpoczyna się jej historia, to jeszcze na początku XX wieku nikomu nie było dane jechać ul. Chorzowską i al. Roździeńskiego, czy charakterystycznym tunelem pod rondem Ziętka, jako należącymi do DTŚ.

Ta wówczas dopiero w tym miejscu była budowana. Ul. Chorzowska doczekała się przebudowy. To właśnie na niej, nad ul. Bracką pojawiła się estakada. Zmiany w tym miejscu dotknęły też pasażerów komunikacji zbiorowej - przebudowane zostało torowisko.

Zmieniła się również al. Roździeńskiego, która zyskała zupełnie inny kształt. W maju 2005 roku z ul. Sokolskiej zniknął z kolei stary wiadukt, który zastąpiła nowa konstrukcja. Rok później wybudowano wspomniany tunel pod rondem. A trasa w całości została oddana do użytku.

I taką DTŚ-ką jeżdżą obecnie kierowcy. Wcześniej z można było jeździć jedynie poszczególnymi fragmentami, których budowę kończono po kawałku.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera